Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز در سفری چهار روزه عازم سه کشور اروپایی می‌شود و مسائل اقتصادی و تجاری و تحولات منطقه‌ای محور اصلی مذاکرات وی در این سفر را تشکیل می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عراقی المسله، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در سفری چهار روزه عازم سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی غالب» رئیس بانک مرکزی عراق از جمله افراد هیئت همراه الکاظمی در این سفر هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بانک مرکزی عراق با صدور بیانه‌ای اعلام کرد غالب در این سفر با همتایان خود دیدار خواهد کرد و در مورد مسائل مشترک به ویژه حذف نام عراق از فهرست اتحادیه اروپا در مورد کشورهای پرخطر بحث و گفتگو خواهد کرد.

همچنین با توجه به جایگاه اقتصادی فرانسه، آلمان و انگلیس در اروپا و جهان، توسعه روابط بانکی و سرمایه گذاری مالی بین عراق و این سه کشور اروپایی از دیگر محورهای گفتگوی غالب در این سفر خواهد بود.

الکاظمی در سفر به فرانسه که به دعوت رسمی صورت گرفته است با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار خواهد کرد و محور گفتگوهای آنان بر توسعه روابط دو جانبه و افزایش همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی و نظامی متمرکز خواهد بود به اضافه اینکه تحولات منطقه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق پس از فرانسه راهی آلمان خواهد شد.

سفارت آلمان در عراق اعلام کرد، آنجلا مرکل صدراعظم آلمان سه شنبه در برلین با الکاظمی دیدار خواهد کرد.

بنابر اعلام سفارت آلمان با وجود وضعیت دشوار شیوع کرونا در برلین، دو طرف راههای توسعه روابط دو جانبه و همکاری اقتصادی و نیز مبارزه با کرونا و جنگ علیه گروه تروریستی داعش را مورد بررسی قرار خواهند داد و تحولات منطقه‌ای نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی مرکل و الکاظمی خواهد بود.

 انگیس مقصد پایانی سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواهد بود.

«احمد ملا طلال» سخنگوی دولت عراق سه شنبه هفته پیش اعلام کرده بود که الکاظمی در سفر اروپایی خود راهی فرانسه، آلمان و انگلیس خواهد شد و هدف از آن تقویت روابط و گشایش روابط با جامعه جهانی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری عراق خواهد بود.

عراق| اهداف سفر الکاظمی به اروپا در هفته آینده


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر عراق توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی گفت: بین ما ۹.۵ میلیارد دلار تجارت بود که ما این حجم تجارت را ندیده گرفته و درها را بستیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با اشاره به تعلیق روابط تجاری بین ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت: درباره تحولات بین اسرائیل و فلسطین هیچ چیزی قابل قبول نیست. اسرائیل تاکنون 40-45 هزار فلسطینی را با بی رحمی کشته است. به عنوان یک مسلمان نمی توانیم تماشاگر این ماجرا باشیم.

وی با طرح این سوال که چه گامی باید برمی داشتیم، اظهار داشت: نتانیاهو با بی رحمی که کودکان، زنان و سالخوردگان را شامل می شود رفتار کرد. او امکاناتی در اختیار ندارد بلکه همه غرب برای اسرائیل کار می کند. در راس آنها آمریکاست. فلسطینی ها بصورت غریبانه در زیر این بمباران ها به مرگ محکوم شده اند. در مقابل این اقدام ما دیگر نمی توانستیم صبر کنیم. گامهایمان را برداشتیم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: بین ما 9.5 میلیارد دلار تجارت بود که ما این حجم تجارت را ندیده گرفته و درها را بستیم. 

به گزارش تسنیم رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ 9 آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است. 

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود