Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:28:07 GMT

جنگ اقتصادی از جنگ نظامی پیچیده‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۸۸۸۷

جنگ اقتصادی از جنگ نظامی پیچیده‌تر است

استاندار هرمزگان جنگ اقتصادی را پیچیده‌تر از جنگ نظامی دانست و گفت: در جنگ اقتصادی دشمن به دنبال ضربه زدن به سلامت و امنیت تمام خانوارهای جامعه است که مقابله با آن نیازمند تلاش و همت همه‌گانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «فریدون همتی» صبح امروز (27 مهرماه) در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان که در ستاد فرماندهی ناجا استان هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک روز ناجا اظهار کرد: امنیت محصول تلاش غیور مردان نیروی انتظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: شرایط امنیت در استان هرمزگان با وجود پهناوری مرزی، جذابیت خاصی برای قاچاقچیان دارد به همین جهت رتبه 29 هرمزگان در وقوع جرائم بسیار ارزشمند است.

 

استاندار هرمزگان ارتقاء شاخص‌های امنیتی در استان هرمزگان را مرهون زحمات نیروی انتظامی دانست و بیان داشت: همکاری بی‌نظیر شورای تامین و فداکاری‌های نیروی انتظامی باعث به ارمغان آوردن امنیت در استان هرمزگان شده است.

 

همتی با ذکر این نکته که امنیت استان هرمزگان، مردمی است؛ تصریح کرد:  مردم در تامین نظم و امنیت همکاری بسیار خوبی دارند که این موضوع سرمایه بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در سایه امنیت فرصت توسعه و رشد کشور مهیا می‌شود. توسعه پایدار تنها در جوامعی ایجاد می‌شود که امنیت پایدار در آن منطقه وجود داشه باشد.

 

استاندار هرمزگان نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام و مردم دانست، ابراز داشت: این اقتدار هم در حوزه سرزمینی و هم در حوزه برون‌مرزی وجود دارد. اقتدار در حوزه نیروهای مسلح و دیپلماسی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: امروز تحریم‌های سازمان ملل در خصوص فروش و خرید تسلیحات نظامی لغو می‌شود و تلاش آمریکایی‌ها برای تداوم این تحریم‌ها بی نتیجه ماند و باعث تحقیر و خوار شدن آن‌ها شد. این عمل در سایه منطق و اصول جمهوری اسلامی که ارزش‌های انقلاب محسب می‌شود انجام شد.

 

همتی ضمن گرامیداشت یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: هدف اصلی توطئه دشمن از ایجاد کردن داعش، ایجاد نا امنی در کشور ایران بود که با تلاش‌های نیروی مردمی و مسلح ایران شاهد یک امنیت پایدار هستیم و با بسیاری از کشورها متفاوت است.

 

وی مطرح کرد: امروز جنگ جدید دشمن، جنگ اقتصادی است. جنگی که به مراتب سختی و پیچیدگی بیشتر از نظامی دارد چراکه تمام خانوارها مورد هدف دشمن قرار دارند بنابراین لازم است تمام ما با انجام وظایف خود و تلاش‌های شبانه‌روزی تلاش کنیم توطئه دشمن را در این بخش نیز خنثی کنیم.

 

استاندار هرمزگان در پایان گفت: با برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی به یکی ذاز معدود کشورهای جهان تبدیل خواهیم شد که توانمندی‌های نظامی خود را به فروش می‌رساند.

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار هرمزگان فریدون همتی هفته نیروی انتظامی استاندار هرمزگان جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است