Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی روند اجرای پروژه راه آهن تهران-قم-اصفهان در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون روند اجرای پروژه راه آهن تهران - قم - اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه در سال ۱۳۹۰ طراحی شد اما در سال ۹۲ به بعد مورد بازنگری قرار گرفت که رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۴۴ میلیارد یوآن رسید و در بازنگری دیگر قرارداد، رقم هزینه به حدود ۵۵ میلیارد یوآن می رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بازنگری آخر در سال ۹۸ مقرر می شود که قطعه راه آهن تهران - قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به صورت قطار برقی اجرایی شده و قطعه قم - اصفهان که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته، توسط پیمانکار چینی به صورت سریع السیر اجرایی شود که با این روش، رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود ۳۳ میلیارد یوآن رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس این موضوع را مطرح می کردند که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اجرای پروژه راه آهن تهران - قم - اصفهان با اعتباری حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد؟ در نهایت مقرر شد که این قرارداد مورد بازنگری قرار گیرد، از این رو قرار است که دستگاه‌های مجری تا دو هفته آینده گزارشی را درباره نحوه قرارداد مذکور و شرایط اصلاح آن ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران شرکت راه آهن اجرای پروژه راه آهن تهران کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از احداث و بازسازی سرویس‌های بهداشتی این منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اظهار کرد: سرویس بهداشتی امام‌زاده محمد (ع) با ۷۰ در صد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بازسازی شد، این سرویس بهداشتی شامل ۱۶ چشمه و زیربنای حدود ۱۶۰ مترمربع است.

وی با بیان اینکه این سرویس بهداشتی مدت طولانی قابل استفاده نبود و با تخریب سرویس بهداشتی موجود اقدام به بازسازی شد، افزود: در حال حاضر بتن‌ریزی کف سرویس بهداشتی و نصب مهار قوطی‌کشی داخل کار برای نصب درهای سکوریت انجام و در ادامه بازسازی سرویس بهداشتی تهیه و اجرای دیوارهای داخلی با بلوک سفالی، تهیه و اجرای عایق رطوبتی، تهیه و نصب سرامیک در بدنه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ آمیزی و تأسیسات انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به بازسازی سرویس بهداشتی پارک ملت گفت: این سرویس بهداشتی با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال شامل نما بدنه با سنگ به بهره‌برداری رسید.

کارگر تصریح کرد: بازسازی سرویس بهداشتی پارک سعدی با ۱۰۰ در صد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال شامل تکمیل لوله گذاری فاضلاب و پرسازی کف، تهیه و اجرای دیوارهای داخلی با بلوک سفالی، تهیه و اجرای عایق رطوبتی، تهیه و نصب سرامیک در بدنه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ‌آمیزی و تأسیسات و سنگ بدنه سرویس بهداشتی پارک سعدی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی سرویس بهداشتی ورودی پارک صفه با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار شامل اجرای قیر و گونی کف، نصب چهارچوب‌های فلزی و اجرای سرامیک بدنه سرویس بهداشتی صفه و سرامیک در کف، تهیه و نصب درب و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ آمیزی و تأسیسات انجام شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث سرویس بهداشتی مسیر زاگرس گفت: پیشرفت فیزیکی احداث این سرویس بهداشتی ۳۰ درصد و اعتبار آن ۲۰ میلیارد ریال با زیربنای ۹۰ متر مربع است، همچنین اجرای قیر و گونی، نصب چهارچوب‌های فلزی و اجرای سرامیک بدنه سرویس بهداشتی صفه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ‌آمیزی و تأسیسات آن انجام شده است.

کد خبر 747097

دیگر خبرها

  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح