Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اشتغال دانشجویان دانشگاه تهران «جیکو» در شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پیوند دانشجویان و شرکت‌های فناور را افزایش می‌دهد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، همه ما اصطلاح یک تیر و دو نشان را شنیده‌ایم. اصطلاحی که پیدا کردن یک مصداق بارز و علنی برای آن، آن هم در سطح کلان کمی دشوار به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی یک مثال خیلی خوب برای این قضیه پیدا شده است. این مثال بارز، طرح جیکو (Job In Company) پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.   طرح جیکو، طرح اشتغال دانشجویان دانشگاه تهران در شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است. میدانیم یکی از معضلات اصلی برای نسل جوان کشور پس از قبولی در کنکور و راهیابی به دانشگاه، خلاء اطمینان از شغل برای آینده است. فاصله میان آموخته‌های دانشگاهی و واقعیت کسب وکار، تمرکز بیشتر آموزش‌های دانشگاهی بر موضوعات تئوری و آکادمیک و فقدان تجربه کاری از جمله دلایل اصلی این چنین دغدغه‌هایی است.

به همین منظور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با استفاده از ظرفیت خود، یعنی بهره گیری از شرکت‌های فناور عضو توانسته در راستای ایجاد فضایی عملی و اشتغال‌زایی دانشجویان در حین تحصیل و توانمندسازی آنان گام بردارد.

طرح جیکو در راستای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین و ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد شده است. در واقع جیکو پاسخی به نیاز اشتغال دانشجویان و تامین نیروی کار شرکت‌هاست. از اهداف طرح جیکو می‌توان هدایت دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین، زمینه‌سازی ایجاد اشتغال برای دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فضای کار واقعی، ترویج فرهنگ کارآفرینی، دسترسی آسان به نیروی کار دانشی برای شرکت‌ها و ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجویان و شرکت‌ها اشاره کرد.

مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه جیکو در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این طرح ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران اشتغال زایی پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است