Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به مضرات مصرف نوعی داروی مسکن در دوران بارداری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا با مضر خواندن مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی در دوران بارداری اعلام کرد: مصرف این داروها در هفته بیستم بارداری و پس از آن خطرزاست.

در گزارش این سازمان آمده است: به طور خاص مصرف این داروها می تواند باعث بروز مشکلات کلیوی نادر اما جدی در جنین شود که ممکن است به کمبود مایع آمنیوتیک منجر شود و احتمال عوارض بارداری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حدود هفته بیستم بارداری، کلیه های جنین شروع به تولید بیشتری از مایع آمنیوتیک می کند بنابراین مشکلات کلیوی می تواند موجب کمبود این مایع محافظ شود. به طور معمول کاهش سطح مایع آمنیوتیک در صورت قطع مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی برطرف می شود.

سازمان غذا و دارو در آمریکا دستور داده تا با درج برچسب هشدار روی این داروها به زنان و مراقبان سلامت نسبت به مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی در این دوران هشدار دهند.

به گزارش هلث دی نیوز، داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی، داروهای تجویزی و بدون نسخه شامل ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک و سلکوکسیب هستند که برای درمان درد و کاهش تب مصرف می‌شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039ax

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور

دریافت 18 MB کد خبر 6093851

دیگر خبرها

  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار