Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنایع نفتی جنوب تهران از جمله پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران،  سیمان تهران، کارخانه کاشی سعدی از جمله واحدهایی هستند که مورد پایش زیست محیطی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه میزان آلایندگی خروجی دودکش ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات از جمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش قرار می گیرند، افزود: پایش خروجی دودکش های واحدهای صنعتی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی خاطرنشان کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام موقر پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه نوع سوخت واحدهای تولیدی تاثیر بسزایی در میزان آلایندگیشان دارد، افزود: امسال با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری شهرستان ری توافق شده که اداره گاز سوخت مورد نیاز واحدهای بزرگ مقیاس را در روزهای سرد سال تامین نمایند.

عبادتی یادآور شد: واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس مانند کارخانه سیمان حتی در صورت تامین نشدن گاز نیز نباید از سوخت گازوییل یا مازوت استفاده نمایند چرا که اینگونه سوخت های موجب آلودگی شدید هوا بخصوص در فصول سرد سال که با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است،  اضافه کرد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران شهرستان ری آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اخبار کنکور واحدهای صنعتی شهرستان ری زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد

 به گزارش تابناک، یک نهاد علمی بین‌المللی توسعه آب‌شیرین‌کن‌ توسط کشورهای عربی تا سال ۲۰۳۰ را عامل شکل‌گیری یک فاجعه زیست‌محیطی در خلیج فارس دانست.

ژورنال علمی Scientific Reports از فعالیت شدید کشور‌های عربی در نمک‌زدایی آب دریا ابراز نگرانی کرده و هشدار داد، رهاسازی شورابه سامانه‌های نمک‌زدایی اثرات مخرب گسترده‌ای بر اکوسیستم‌های دریایی خلیج‌فارس دارد که انسان‌ها نیز از آن در امان نخواهند بود.

شورابه‌ها اشباعِ سامانه‌های نمک‌زدایی از هفتاد سال پیش یکی از مهمترین منابع آلوده‌کننده محیط زیست به حساب می‌آیند.

امارات، عربستان، کویت و قطر ۴ کشوری هستند که تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب خلیج فارس معادل مصرف کل مصرف آب شرب و صنعت یک سال مردم ایران را نمک‌زدایی کرده و شورابه حاصل را به دریا می‌ریزند.

رهاسازی شورابه به دریا در کنار تغییرات اقلیمی و افزایش تبخیر دو عامل موثر بر شور شدن خلیج فارس و بروز فاجعه زیست محیطی در منطقه هستند.

کارشناس منابع آب صبا شیرودی حجم آب نمک‌زدایی شده در قیاس با خلیج فارس را ناچیز دانسته و معتقد است که خلیج فارس به آب‌های آزاد راه دارد و نسبت شورابه رها شده از سامانه‌های نمک‌زدایی به آب‌های آزاد جهان به حدی است که جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

در مقابل، کارشناس زیست دریایی، عظیم رهبری‌فرد می‌گوید که خلیج فارس کم عمق است، دمای آن در ۲۰ سال گذشته بالا رفته و تبخیر افزایش یافته، از طرفی یک درصد افزایش شوری تعادل اکوسیستم را برهم زده و فاجعه در زندگی آبزیان ایجاد می‌کند، کما اینکه در ۲ دهه اخیر زندگی گونه‌هایی از آبزیان را به انقراض برده است.

ایجاد کنوانسیون خلیج فارس با حضور ایران و کشور‌های حوضه خلیج‌فارس ابتکاری است که می‌تواند برنامه نمک‌زدایی از آب دریای کشور‌های این منطقه را کنترل کرده و از بروز فاجعه زیست‌محیطی در خلیج فارس جلوگیری کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی