Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@23:02:44 GMT

تایلندی های معترض خواستار اصلاحات حکومتی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۴۱۷

ساعت 24 - هزاران تایلندی خواستار اصلاحات سیاسی برای چهارمین روز متوالی با نادیده گرفتن ممنوعیت تجمعات که از سوی دولت وضع شده، در خیابان های بانکوک، پایتخت دست به اعتراض زدند.این اعتراضات که رژیم سلطنتی را هم هدف قرار گرفته در نقاط دیگر تایلند هم برگزار شده است.

پلیس در تلاش برای متوقف کردن راهپیمایی‌های اعتراض آمیز، چندین ایستگاه قطار را در بانکوک مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته پلیس با توسل به ماشین‌های آبپاش در صدد متفرق کردن معترضان برآمد.معترضان خواستار استعفای نخست وزیر، اصلاح در ساختار سیاسی کشور و آزادی فعالان سیاسی شده اند که از زمان برگزاری اعتراضات بازداشت شده اند.پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر ضمن رد درخواست معترض مبنی بر استعفایش، هشدار داده که مقررات حکومت نظامی برقرار خواهد کرد.

اعتراضات چگونه در تایلند آغاز شد؟

تایلند سابقه‌ای طولانی در ناآرامی‌های سیاسی و اعتراضات دارد، اما در فوریه گذشته انحلال حزبی سیاسی که از محبوبیت برخوردار بود، به موج جدید اعتراضات دامن زد.دستور انحلال این حزب به دنبال انتخابات در مارس سال گذشته رخ داد. از زمان به قدرت رسیدن ارتش در سال ۲۰۱۴، برای اولین بار این فرصت برای بسیاری از رای دهندگان جوان و همچنین رای اولی‌ها ایجاد شد که در این انتخابات شرکت کنند. این انتخابات پس از سال‌ها حاکمیت نظامی به عنوان فرصتی برای تغییر در کشور تلقی شد.پرایوت چان-اوچا که از حمایت همه جانبه ارتش برخوردار بود، بار دیگر به عنوان نخست وزیر منصوب شد.در این انتخابات حزب طرفدار دموکراسی "آینده پیش رو" توانست سومین سهم را از در این انتخابات داشته باشد. این حزب در بین رای دهندگان جوان و کسانی که برای اولین بار می‌توانستند رای بدهند از محبوبیت زیادی برخوردار بود.اما در فوریه گذشته، دادگاهی حکم داد وامی که این حزب دریافت کرده بوده به منزله کمک مالی است که چنین چیزی غیرقانونی است و این حزب مجبور به انحلال شد. پس از آن هزاران جوان تایلندی در اعتراض به خیابان‌ها آمدند.

هر چند محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا باعث توقف در اعتراضات شد، اما بار دیگر در ماه ژوئن و از زمان مفقود شدن فعال برجسته طرفدار دموکراسی وانچالارم ساتساکسیت که از کودتای ۲۰۱۴ در کامبوج در تبعید بود، معترضان دوباره قوت گرفتند. محل نگهداری او هنوز نامعلوم است و معترضین دولت تایلند را به سازماندهی آدم ربایی متهم می‌کنند اما پلیس و دولت آن را انکار می‌کنند.در ماههای اخیر، معترضان تصمیم پادشاه را در مورد اعلام ثروت سلطنتی به عنوان املاک شخصی به چالش کشیده‌اند. این ثروت باعث شده که پادشاه درحال حاضر ثروتمندترین فرد تایلند باشد.همچنین سوالاتی در مورد تصمیم پادشاه برای در دست گرفتن تمامی واحدهای نظامی مستقر در بانکوک مطرح است. تمرکز قدرت نظامی در حیطه پادشاهی موضوعی است که در تایلند مدرن بی سابقه است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی