Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ژاپن تایمز از قول محققان ژاپنی آورده است: ویروس کرونا می تواند ساعات طولانی روی پوست انسان فعال بماند و برای همین شستن مکرر دست ها یکی از مهمترین اقدامات برای از بین بردن کووید ۱۹ است.  

گزارش حاکی است که ویروسی که باعث ابتلا به آنفلوانزا می شود، روی پوست انسان حدود۲ ساعت زنده می ماند در صورتی که مدت زمان فعال بودن کرونا روی پوست انسان ۵ برابر این زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مقاله محققان ژاپنی در نشریه علمی و پزشکی مرتبط با بیماری ها آمده است: زنده ماندن طولانی ویروس کرونا بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال آن را به دلیل تماس ها و ارتباطاتی که بین افراد بوجود می آید افزایش دهد و همین همه گیری را تسریع می کند.  

این تیم تحقیقاتی ژاپن مقادیری از پوست های جمع آوری شده از نمونه های کالبد شکافی را حدود یک روز پس از مرگ مبتلایان آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که اگر دست ها و پوست با اتانول ضد عفونی شوند، ویروس کرونا و آنفلوانزا ظرف ۱۵ ثانیه غیرفعال می شود.  

بنا به اعلام دانشمندان ژاپنی،  ماندگاری بیشتر کرونا روی پوست خطر انتقال آن را بسرعت افزایش می دهد و بهداشت دست ها می تواند چنین خطری را بشدت کاهش دهد.  

 سازمان بهداشت جهانی پیشتر خواستار شست و شوی منظم و کامل دست ها برای محدود کردن دوره انتقال ویروس شده و از ابتلای شیوع ویروس در چین بر این موضوع تاکید ورزیده است.   

منبع: ژاپن تایمز برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن پکن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن پکن ویروس کرونا ژاپن پکن اخبار کنکور ویروس کرونا روی پوست دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن‌ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن در چارچوب رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های تراکتور و ذوب آهن امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز تراکتور و ذوب آهن

جام حذفی ایران (تراکتور - ذوب آهن) ساعت ۱۸:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

کد خبر 748083

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن‌ + پخش آنلاین
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا