Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:37:33 GMT

بازتاب لغو تحریم تسلیحاتی ایران در رسانه های چینی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۶۲۵

بازتاب لغو تحریم تسلیحاتی ایران در رسانه های چینی

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست متعلق به شرکت علی بابا چین، ایران در چالش با ایالات متحده، لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را اعلام کرد.

این نشریه می نویسد: تحریم تسلیحاتی شورای امنیت که از سال ۲۰۰۷ میلادی برقرار بود، از امروز منقضی شده است و این از دستاوردهای توافق هسته ای است که ایران و قدرت های بزرگ در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: «دونالد ترامپ»  رئیس جمهوری آمریکا، در سال ۲۰۱۸ میلادی کشورش را از این توافق خارج کرد و به طور یک جانبه اقدام به اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران گرفت، با این وصف تحریم تسلیحاتی ایران مطابق با توافق هسته ای برداشته شده است.  

مطبوعات چین از جمله روزنامه "مردم" ارگان حزب حاکم چین به بیانیه وزارت امور خارجه ایران اشاره کرده است مبنی بر اینکه "از امروز، تمام محدودیت های انتقال اسلحه، فعالیت های مربوط برای جمهوری اسلامی ایران ... همگی به طور خودکار خاتمه می یابد".

این گزارش می افزاید: تحریم فروش سلاح به ایران طبق مقررات سازمان ملل متحد که ذیل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین جمهوری اسلامی و قدرت های جهانی است، پایان یافته است.

روزنامه چاینا دیلی پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چین می نویسد: بر اساس اعلام وزارت خارجه ایران تحریم تسلیحاتی تحمیلی به طور رسمی خاتمه یافته است و اقدام خاصی نیز لازم نبوده زیرا تحریم به طور خودکار برداشته شده است.  

خبرگزاری "شین هوا"ی این نوشته است که در تاریخ ۱۵ اوت امسال شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی فعلی علیه ایران را رد کرد و این تلاش آمریکا مورد موافقت کشورها قرار نگرفت.

شبکه خبری فونیکس از هنگ کنگ در گزارشی آورده است که این می تواند برای ایران یک پیروزی و برای آمریکا یک شکست تلقی شود بخصوص آنکه واشنگتن تلاش زیادی کرده بود تا تحریم ها را تمدید کند که با مخالفت اعضای شورا امنیت و کشورهای چین و روسیه مواجه شد.

برچسب‌ها تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا ایران پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا ایران پکن تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا ایران پکن اخبار کنکور تحریم تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند