Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران آنلاین فیلم های کوتاه با نمایش آثار کاوه مظاهری، تاخیر در برگزاری برخی رویدادهای هنری به دلیل تعطیلی مکان های هنری و یک پیام متفاوت از مدیر مرکز هنرهای نمایشی از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا، پویان صدقی مدیرعامل «وُدیو» سامانه تماشای فیلم کوتاه، از اکران آنلاین مجموعه آثار کوتاه فیلمسازان مطرح سینما خبر داد وگفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد حضور جدی فیلمسازان و فیلم‌های کوتاه ایرانی در رویدادهای سینمایی مهم داخل و خارج از کشور بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اعظمی از این آثار که افتخارات بسیاری در دنیا کسب کردند نمایشی عمومی و گسترده‌ای در داخل ایران نداشتند. در نظر داریم مجموعه آثار فیلمسازان تاثیرگذار و مهم را که عده‌ای همچنان در سینمای کوتاه فعال هستند و برخی به سینمای بلند راه پیدا کردند را به صورت آنلاین اکران کنیم.

صدقی در ادامه بیان کرد: در راستای همین برنامه قرار است مجموعه فیلم‌های کوتاه کاوه مظاهری که حضور قابل توجهی در جشنواره های داخلی و خارجی داشته از هفته آینده به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

او درباره جزئیات اکران این مجموعه افزود: «موچین»، «سوسک»، «گزارشی درباره مینا»، «روتوش»، «شهربازی» از آثار کاوه مظاهری هستند که از چهارشنبه سی ام مهر ماه، امکان تماشای آن ها از طریق «ودیو» سامانه تماشای فیلم کوتاه فراهم می‌شود.

کاوه مظاهری کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، تاکنون چهار فیلم کوتاه داستانی و بیش از بیست فیلم مستند کوتاه و بلند ساخته‌است. فیلم «روتوش» از ساخته های مظاهری در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفقیت های بسیاری کسب کرده و همچنین توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شود. فیلم کوتاه «شهربازی» نیز پس از موفقیت در فستیوال فیلم فویل ایرلند به عنوان نماینده رسمی ایران در رقابت اسکار 2021 حضور خواهد داشت.


 

تاخیر در برگزاری مراسم اهدای جوایز نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا

به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی مراسم اهدای جوایز نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا با تاخیر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا، مراسم اهدای جوایز نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا که قرار بود در تاریخ ۲۹ مهر ماه برگزار شود، به دلیل شرایط بحرانی بیماری کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.

زمان دقیق برگزاری این مراسم متعاقبا و با توجه به شرایط گسترش بیماری اعلام خواهد شد.

نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانیِ  استرالیا نوامبر سال گذشته در شش شهر بزرگ استرالیا برگزار شد و 11 فیلم در بخش رقابتی این جشنواره شرکت داشتند که عبارتند از: «قصر شیرین»، «سرکوب»، «جان دار»، «پیرمردها نمی‌میرند»، «هزارتو»، «زعفرانیه ۱۴ تیر»، «سمفونی نهم»، «قسم»، «پیلوت»، «تهران شهر عشق» و «سال دوم دانشکده من».

جشنواره فیلم‌های ایرانی‌ِ استرالیا به مدیریت آرمین میلادی، یک نهاد مستقل فرهنگی است و توسط موسسه دریچه سینما برگزار می‌شود.

آیین رونمایی از مجموعه دوم تئاتر «آنسو» به وقت دیگری موکول شد

آیین رونمایی از مجموعه دوم تئاتر «آنسو» د رتالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر با اعلام تمدید تعطیلی مراکز فرهنگی تا دوم آبان ماه به وقت دیگری موکول شد.

آیین رونمایی از مجموعه دوم تئاتر «آنسو» که قرار بود روز یکشنبه 27 مهر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شود، با اعلام تمدید تعطیلی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران تا پایان هفته جاری به وقت دیگری موکول شد.

 باتوجه به تصمیم جدید ستاد مقابله با کرونای تهران تعطیلی مراکز محل تجمع همچون سینماها، کتابخانه‌ها، سالن‌های نمایش، آموزشگاه‌های هنری برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

مجموعه دوم تئاتر «آنسو» از نشر «نیماژ» متشکل از چند نمایشنامه خارجی قرار بود ساعت 17 روز یکشنبه 27 مهر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی شود.

«کاسپار» نوشته پیترهانتکه با ترجمه سودابه فضائلی، «پیرمرد کوتوله مضحک » اثر تادئوش کانتور با ترجمه صدرالدین زاهد، «عچق» به نویسندگی موری شیسکال با ترجمه شهرام زرگر، «حمام» اثر مایاکوفسکی با ترجمه مرضیه موسوی، «آزادی تازه و دو نمایشنامه دیگر» نوشته ویتکیه ویچ با ترجمه علی شمس عنوان نمایشنامه هایی هستند که در مجموعه دوم تئاتر«آنسو» منتشر شده اند.

فراخوان پیچینگ چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت قصد دارد از طرح‌های تولیدی مستند با ویژگی‌های خلاقانه، اقتصادی، دارای لحظه‌های ناب و با قابلیت حضور در عرصه بین‌المللی حمایت کند.
 
مستندسازان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir فرم ثبت طرح بخش پیچینگ سینماحقیقت را تکمیل نموده و ارائه کتبی خود شاملtag line  که در واقع ایده ممتاز، موجز و شعارگونه‌ی طرح است (حداکثر در یک جمله کوتاه 7 تا 10 کلمه‌ای)، log line یا خلاصه کوتاه یک جمله‌ای (حداکثر 30 کلمه)، خلاصه طرح (‌150 کلمه‌ای)، مدت زمان تولید، پیش‌بینی هزینه پروژه و سوابق کاری خود را حداکثر تا 15 آبان‌ماه 99 ثبت نمایند.

برای ثبت‌نام از طریق این لینک اقدام کنید:

https://panel.irandocfest.ir

مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت هفته جهانی نمایش درمانی پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت هفته جهانی نمایش درمانی آمده است:

«نمایش درمانی» طبابت روح است. نمایش درمانگر طبیب روان و نمایش ابزار این درمان سحرگون و  این از عجائب شگفت‌انگیز هنر نمایشگری است.

روشی منسجم و راهکاری موثر در درمان مسائل روحی و روانی جوامع انسانی که به مدد بازی نمایشی میسر می‌شود.

هفته ی جهانی نمایش درمانی را به همه فعالان این عرصه در سراسر جهان تبریک می گویم و با کمال احترام تلاش‌های مجدانه شما متخصصین و کادر درمان در عرصه «روان درمانی نمایشی» خصوصاً اعضاء محترم انجمن بین‌المللی نمایش درمانی ایران ارج می نهم. امیدورام تا شیوه درمان به روش نمایشی در کشور عزیزمان ایران و سراسر جهان بیش از پیش گسترش یابد .

بی‌شک در زمانه‌ای که فشارهای روانی ناشی از ناملایمات اجتماعی خصوصاً ابتلای جهانیان به ویروس عالم‌گیر کرونا (کووید ۱۹) عرصه را بر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری تنگ نموده است بهره‌گیری از درمان‌های کمکی همچون نمایش درمانی راهکار مناسبی برای خروج از این بن‌بست پیش آمده در روابط انسانی است .

به نظر می رسد «شناخت ظرفیت‌های بومی و ‌تاثیرگذار هنر نمایش در حوزه درمان»، «آگاهی از روش‌های جدید مواجهه با مسائل روحی و روانی» و «معرفی بیش از پیش نمایش درمانی در سطح ایران و جهان» مهمترین ماموریت‌های انجمن نمایش درمانی ایران است که به توفیق شما عزیزان نمایش‌درمانگر در این مسیر امید دارم.

اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز طبق وظیفه در مسیر اعتلای این هنر درمانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .

به عنوان خادم فرهنگی دست همه شما تلاشگران عرصه نمایش درمانی را به گرمی می‌فشارم و از خدای رحمان سلامتی و موفقیت و بهروزی شما را آرزو می‌کنم .»

هفته جهانی دراماتراپی از 29 مهر تا 4 آبان ماه مصادف با 18 تا 25 اکتبر در ایران و 62 کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاوه مظاهری اکران آنلاین جشنواره فیلم های ایرانی تعطیلی مراکز فرهنگی مجموعه دوم تئاتر هنرهای نمایشی نمایش درمانی کاوه مظاهری فیلم کوتاه مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری