Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدامیر طباطبایی،دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب کارگروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی هنری ستاد کنگره شهدای استان قم، با بیان این که رمان خلبان شهید عباس اکبری در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: این شهید یکی از شاخص‌ترین شهدای ارتش در استان قم بود و در طول هشت سال جنگ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت پرواز‌های موثر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: شهید اکبری در عملیات مهم اچ۳ که فیلمی هم از آن ساخته شده است جزو تیم پروازی بود و دقیقا یک روز بعد از پذیرفته‌شدن قطع‌نامه در خاک عراق هواپیمای ایشان مورد اصابت قرار می‌گیرد و بعد از ۱۳ سال پیکر این شهید والامقام به کشور برمی‌گردد؛ این شهید عزیز با اینکه دانش‌آموخته آمریکا و انگلیس بود، اما در هشت سال جنگ  کارنامه درخشانی دارد.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم عنوان کرد: پژوهش‌های لازم درخصوص زندگی نامه این شهید انجام شده است و گفت و گو‌هایی با خانواده و نزدیکان شهید هم داشته‌ایم و مراحل نگارش رمان  به همت خانم اکرم الف‌خانی شروع شده است.

او  تولید سرود، نمایش، طراحی و تولید بازی‌های فکری و دیجیتال، نگارش رمان، تولید فیلم‌های کوتاه، آیتم‌های گرافیکی، برگزاری اجلاسیه شهدای نوجوان قم را از جمله وظایف این کارگروه ذکر کرد و افزود: بیش از یک سوم شهدای دفاع مقدس نوجوان بودند.

طباطبایی  افزود: در حوزه دفاع مقدس کمتر آثار قهرمان محور ویژه کودکان و نوجوانان تولید شده و این غفلت به وضوح قابل مشاهده است.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان کنگره ملی شهدای قم گفت: در حوزه کودک و نوجوان باید سرمایه‌گذاری بیشتر و هوشمندانه‌تری شود، در این کارگروه دنبال آمار نیستیم که بگوییم چه تعداد فیلم تولید کردیم، سعی می‌کنیم بیشتر به سمت تولید آثاری برویم که مورد علاقه کودکان باشد.

او  با بیان این که در حوزه خلبانان شهید استان برای کودک و نوجوان برنامه‌هایی را تدارک دیدیم تا آن‌ها را معرفی کنیم، اذعان کرد: خلبانی و پرواز برای کودکان بسیار جالب است و از این درگاه می‌توانیم گام بلندی در معرفی و الگوسازی شهدا برداریم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران کارگروه کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پیکر شهیدان  تازه تفحص شده ، جواد مراثی ، مجتبی نادر تهرانی و عباس رمضانی ویک شهید گمنام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع خواهد شد.


شهید جواد مراثی سال ۶۰ در سن ۲۲ سالگی در منطقه چذابه به شهادت رسید.


شهید مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب که سال ۶۳ در هورالهویزه به شهادت رسید.


شهید عباس رمضانی در سن ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه