Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@07:23:02 GMT

ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراها مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۹۹۸

ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراها مشخص شد

به گزارش افکارنیوز،

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و  شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 27 مهر) اظهار داشت: در جلسه امروز ادامه بحث اصلاح قانون شوراهای شهر را بررسی کردیم. 

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شوراها در نشست امروز مورد بحث و بررسی مفصل قرار گرفت، افزود: ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراها در این نشست مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ما پیش از این ترکیب هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر را مشخص کرده بودیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: پیش از این هیأت حل اختلاف مسئول رسیدگی به اختلافات و شکایت‌های شوراهای شهر و فرمانداری‌ها بود و اگر فرماندار شکایتی از آنها از شوراها داشت در هیأت حل اختلاف آن را مطرح می‌کرد که می‌توانست منجر به سلب عضویت اعضا شود. ولی در نظارت بر عملکرد شوراها مشکل اساسی داشتیم و خلاء قانونی در این زمینه وجود داشت.

حدادی گفت: در نشست عصر امروز هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا بعد از انتخاب شدن اعضا مشخص شد و در حقیقت این کار ما نظارت پسینی محسوب می‌شود که در همین راستا ترکیب این هیأت و نوع و شیوه و روش کار این هیأت مشخص شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: با مصوبه امروز کمیسیون شوراها و تصویب اعضای این کمیسیون سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و استاندار‌ها در استان و فرماندار در شهرستان و رئیس دادگستری شهرستان و نماینده بازرسی کل کشور‌ به ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر اضافه شدند تا این هیأت بتواند کارکرد و عملکرد شوراها را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: پیش از این فقط فرمانداران می‌توانستند به موارد اختلافی ورود کرده و تخلفات شوراهای شهر را به استان اعلام کرده و هیأت حل اختلاف استان در این زمینه موضوع را بررسی و رسیدگی می‌کرد ولی از این پس، همه اعضای هیأت نظارت بر عملکرد شوراها می‌توانند نظارت خود را داشته باشند اما بحث ما آن بود که نظارت مجلس بر شوراهای شهر فقط منوط به انتخابات نباشد و به عملکرد شوراها هم ورود کنیم تا اگر تخلفی وجود داشت مورد این هیأت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و عملاً ما به دنبال پیشگیری بودیم ضمن اینکه اگر تخلفی اتفاق افتاد با اقدام سریع پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

حدادی در پایان گفت: یک جلسه دیگر برای بررسی اصلاح این قانون در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شوراى اسلامى علی حدادی کمیسیون امور داخلی کشور نظارت بر عملکرد شوراها هیأت نظارت بر عملکرد شوراها ترکیب هیأت نظارت شوراهای شهر مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق