Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:23:23 GMT

جاده های خاکی و صعب العبور 100 روستا در خاش

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۲۹۱

جاده های خاکی و صعب العبور 100 روستا در خاش

بالغ بر 100 روستا در منطقه ایرندگان خاش دارای جاده های خاکی نامناسب و صعب العبور است که رفت و آمد را برای اهالی این روستاها سخت کرده و باعث محرومیت و عدم دسترسی مردم به امکانات شده است.

به گزارش جماران،  هر ساله در زمان بارندگی و سیلاب جاده های خاکی منطقه ایرندگان خاش تخریب و مسدود می شوند. این امر باعث مسائل بهداشتی و عدم دسترسی به دارو و دکتر در مواقع حساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی مسیر خاکی و طولانی برای دسترسی به امکانات اولیه زندگی، امرار معاش خانوارهای این روستاها را با چالش جدی مواجه کرده است.

 

 

روستاهای ایرندگان به ترتیب در دو طرف رودخانه ی اصلی و رودخانه های فرعی یا در دشت های کهنو ، اسپه و مرنتاک به هم پیوسته هستند. ولی خیلی از مسیرها نیاز به بازگشایی حتی در حد شوسه دارند. به طور مثال، جاده روستاهای غربی مرکز بخش تا چهارگران و دشت کوه جزو این دسته از روستاها است و جالب است بدانید که از مرکز بخش تا چهارگران کمتر از ده کیلومتر می باشد. جاده رحمن آباد کهن شرف الدین تا دامنه بکر کوه بیرک نیز از این دست است.

‌اما جاده های زیادی در این منطقه نیاز به بازگشایی دارند که مسیر اسپه تا گط رئیس و غار صداکی، ده رئیس به هشیک و دادکان علیا، روستای گنز تا شهر [ قلعه]، شهر تا مارندگان کروچان، منطقه روندان به سرکور از مسیر دره ی محمودآباد ، جاده زیان تا سپتوک و گواتامک، جاده نیلگان تا سرخگزی، کله ماران تا محمودآباد و مسیر پالیزان تا مرز پسکوه از جمله آنها هستند.

اهالی ساکن این روستاها راه اندازی جاده های بین روستایی در بخش ایرندگان (خاش_بلوچستان) را از واجبات می دانند و از مسئولین درخواست دارند که به این خواسته آنها توجه جدی داشته باشند تا این مردم بتوانند به حقوق اولیه ای مثل بیمارستان، مدرسه و سایر مراکز خدماتی از طریق این جاده ها دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط اختصاص 70 میلیارد ریال برای راه های روستایی مهاباد 100 کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل در حال ساخت است اصلاح راه های روستایی استان قزوین 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد توسعه زیرساخت های روستایی شرق مازندران با اعتبار 15میلیارد تومانی سفر به " دَرَک " تجربه ای متفاوت! +مسیر سفر و تصاویر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا بلوچستان راهسازی راه روستایی جاده های روستایی راه های روستایی سیستان و بلوچستان راه های روستایی ایرندگان جاده های خاش راه روستایی سیستان و بلوچستان راه روستایی صعب العبور سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!