Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: استاد و مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا گفت: تا پیش از این هرگز شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر، شرایط فروپاشی اقتصادی، بی‌عدالتی، تبعیض نژادی و بدتر از آن جامعه دو قطبی نبوده‌ایم و چنین وضعیتی می تواند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به خشونت بکشاند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا «لاری ساباتو» (Larry Sabato) مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا در مصاحبه ای با نشریه کلمبیایی «ال تییِمپو» (El Tiempo) با محوریت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری با معضل چند قطبی شدن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح این دو قطبی شدن در جامعه به اندازه ای شدید است که بروز خشونت در میانه رقابت های انتخاباتی امری محتمل و قابل پیش بینی است.
به گفته این کارشناس سیاسی، نظیر این حزب گرایی گسترده حاکم بر این روزهای جامعه آمریکا را در ماجرای رسوایی واترگیت تجربه کرده ایم.
ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رییس‌جمهوری آمریکا، در ۹ آگوست ۱۹۷۴ به دنبال رسوایی واترگیت از سمت خود استعفا و جای خود را به معاونش «جرالد فورد» داد. ماجرای نیکسون از معدود دفعاتی بود که رقابت و جنگ دو حزب حاکم بر امریکا به دنبال اقدام غیر قانونی مقام‌های جمهوری‌خواه در تعبیه دستگاه های شنود در هتل واتر گیت، به عنوان ستاد انتخاباتی حزب دموکرات به شدت بالا گرفت.
این در حالی است که رسانه‌های عمده امریکایی که متعلق به مالکان صهیونیست و تصمیم گیران اصلی دو حزب اصلی امریکا هستند، داستان واترگیت را بسیار ساده تعریف می کنند.
ساباتو در ادامه با اشاره به نقش لاتین تبارها در این رویداد سیاسی گفت: آرای لاتین تبارها به ویژه در دو ایالت فلوریدا و آریزونا بی تردید در تعیین ساکن آینده کاخ سفید کلیدی خواهد بود. در انتخابات سال ۲۰۱۶، ترامپ تنها توانست یک چهارم آرای لاتین تبارها را به دست آورد.
با توجه به تاثیر گسترده سیاست های خصمانه آمریکا بر مردم آمریکای لاتین به ویژه در دولت ترامپ، دیدگاه کلی در میان مردم لاتین تبار نسبت به ترامپ منفی بوده و موجی از تنفر عمومی نسبت به وی، چه در داخل آمریکا یا کشورهای آمریکای لاتین به راه افتاده است.
این تحلیلگر سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: انتخابات پیش رو انتخاباتی بی سابقه است؛ تا پیش از این هرگز شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر و شرایط فروپاشی اقتصادی نبوده ایم که اگر به این موارد، بی عدالتی‌ها و اعتراضات نژادی را هم اضافه کنیم، انتخاباتی بی سابقه رقم زده خواهد شد.
به گفته ساباتو، از آنجا که واژه «کووید-۱۹» متداول ترین پاسخ شهروندان آمریکایی به پرسش «چه چیزی امروز بیش از هر چیز شما را نگران می‌کند» خواهد بود در نتیجه موضوع گسترش ویروس کرونا به عنوان نگرانی اصلی آمریکایی‌ها قطعا در تعیین پیروز این رقابت انتخاباتی، تاثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه گفت: حال دو نکته مطرح است؛ اول اینکه ما در مقابله با کرونا خوب عمل نمی‌کنیم و دیگر اینکه ما از آغاز پاندمی خوب عمل نکردیم؛ من معتقدم در مورد آمریکا مورد دوم صدق می‌کند. به بیان دقیقتر، مدیریت دولت ترامپ از نخستین روزهای شیوع ویروس در ماه های ژانویه و فوریه (دی- بهمن- اسفند) دارای چنان نقایص و مشکلات جدی بود که در پیشگیری از مرگ این تعداد بالای جانباختگان کرونا ناتوان ماند.
نظرسنجی‌ها در آمریکا تاکید می‌کنند ترامپ ممکن است انتخابات را به دلیل نحوه مدیریت کرونا از دست بدهد. در هفته های باقی مانده تا انتخابات نحوه مدیریت این بحران از سوی دولت ترامپ به عامل تعیین کننده ای تبدیل شده است.
طبق قانون از سال ۱۸۴۵ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر چهار سال یکبار در سه شنبه اول ماه نوامبر برگزار می شود که این روز در تقویم امسال سوم نوامبر است. برچسب ها: ویرجینیا ، انتخابات آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ویرجینیا انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت