Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، شاهین صادقی نسب،مشاور عالی موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به اهمیت کارآفرینی در بین زنان اظهار کرد: در یک خانواده موفق زن و مرد باید وظایف خود را به‌گونه‌ای انجام دهند تا کانون خانواده همیشه گرم و مستحکم باشد.

او ادامه داد: وضعیت تورمی کشورمان و مشکلات زیادی که بیماری کرونا ایجاد کرده است این الزام را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است که زن و مرد هر دو در جهت رفع مشکلات معیشتی و ثبات مالی در فعالیت‌ها شرکت کنند، اما در این میان بسیاری از مشاغل به‌گونه‌ای است که زنان برای انجام آن باید در بیرون از منزل حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی نسب تأکید کرد: طبیعتاً در چنین وضعیتی مشاهده می‌شود که زنان در انجام کار‌های روزمره خودشان در خانواده با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

او ادامه داد: به یاری خداوند در سال جهش تولید موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری طرح توانمندسازی بانوان را برای اولین بار در کشور با رویکرد آموزش بورس در استان قم برگزار می‌کند.


سرپرست طرح توانمندسازی بانوان در بورس تصریح کرد: مزیت این طرح این است که زنان با حفظ سمت والای مادری و مراقبت از کیان خانواده می‌توانند با کسب مهارت در محیط خانواده به چرخه رشد اقتصادی کمک چشمگیری کنند.


او عنوان کرد: بنابراین ضروری به نظر می‌رسد برای بانوانی که دغدغه معیشت دارند و شرایط کار در بیرون از منزل برای آن‌ها فراهم نیست در این طرح شرکت کنند و بتوانند در راه توسعه اقتصادی گام بردارند.


مشاور عالی موسسه خاتم بابیان این‌که این دوره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.


گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها مشخصات خود  را به شماره تلفن ۰۹۲۲۳۹۸۲۴۳۶ در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام ارسال کنند.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس کار آفرینی آموزش بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت