Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالیان زیادی است که بحث دولت الکترونیک در کشور مطرح‌شده و باروی کار آمدن هر دولتی این موضوع در سخنان مقامات دولتی بیان می‌شود لیکن علیرغم تبلیغات انجام‌شده خروجی مشخصی از آن مشاهده نمی‌گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، بسیاری از کشورهای دنیا مسیر الکترونیکی کردن خدمات دولتی را خیلی پیش‌تر از این‌ها به انجام رسانده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها و تسهیل در انجام خدمات عمومی، موجبات شفاف‌سازی و به‌نوعی افزایش سلامت اداری را فراهم آورده‌اند و جای تعجب است که چگونه باوجود زیرساخت‌های لازم در کشور و وجود متخصصان داخلی و نیروهای تحصیل‌کرده هنوز موفقیت چشمگیری در این زمینه حاصل نشده و حتی از برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با دولت‌های پادشاهی نیز عقب‌تر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خدماتی که طی سال‌های اخیر موردتوجه قرارگرفته موضوع حذف دریافت کپی شناسنامه در دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها است که در سه استان خوزستان، قم و سمنان به‌صورت پایلوت اجرایی گردید و نهایتاً طی بخشنامه شماره 309628 مورخ 17/6/1399 از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور "ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان " به‌کل کشور ابلاغ گردید.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که اجرای این بخشنامه حداقل در استان قم عملی نگردیده و کماکان شاهد دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی خصوصاً بانک‌ها از مردم و ارباب‌رجوع هستیم. قابل‌توجه است که در این ایام که به‌واسطه شیوع کرونا ویروس باید اقداماتی برای کاهش ترددها و فعالیت‌های فیزیکی در ادارات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد ، استفاده از چنین ظرفیت قانونی به چه دلیلی در استان مورد غفلت .واقع گردیده و چرا متولیان امر توجه لازم به این موضوع بااهمیت از خود نشان نمی‌دهند.

 جا دارد استانداری قم و ستاد کرونای استان با جدیت بیشتری به موضوع ورود نموده و طبق قانون با متخلفین برخورد لازم را به عمل‌آورند.

امین عیسی پور


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی