Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:54:14 GMT

جنایت صلاح الدین کار تروریست هاى داعش است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۷۹۹

جنایت صلاح الدین کار تروریست هاى داعش است

سازمان «الحشد الشعبی» عراق یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، گروه تروریستی داعش را مسئول جنایت اخیر در منطقه «بلد» در استان صلاح الدین این کشور دانست و تصریح کرد که تحقیقات انجام شده، صحت این موضوع را نشان خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، «قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ سازمان الحشد الشعبی در این بیانیه اعلام کرد: دو روز قبل از آنکه جنایت هولناک در منطقه «الفرحاتیه» در منطقه بلد روی دهد، یکی از مقرهای الحشد الشعبی هدف حمله و محاصره عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت که در جریان آن، یک نیروی الحشد شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تروریست ها بعد از این حمله به سمت اهالی ناحیه (الفرحاتیه) رفته و تعدادی از شهروندان از جمله افرادی در واحد الحشد العشایری که با نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی همکاری می کردند را با خود بردند.

ناحیه الفرحاتیه در منطقه بلد روز شنبه شاهد کشف اجساد هشت نفر و ربوده شدن چهار نفر دیگر بود که هنوز سرنوشت ربوده شدگان مشخص نیست.

الکریطی گفت: این اولین جنایتی نیست که تروریست ها در جریان آن دست به حذف فیزیکی غیرنظامیان می زنند زیرا ناحیه یثرب نیز شاهد چند عملیات مشابه بوده و شکایت های قضایی علیه عناصر این گروه در آنجا ثبت شده است.

وی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش به طور عمدی این جنایت را برای ایجاد شکاف میان الحشد الشعبی و نیز برای تهدید صلح اجتماعی مرتکب شده؛ صلحی که ثمره خون و جانفشانی است.

الکریطی خاطرنشان کرد: اقدامات برای روشن شدن کامل حقیقت امر از طریق کمیته تحقیقات تشکیل شده از طرف فرمانده کل نیروهای مسلح، ادامه دارد.

وی افزود: نتایج تحقیقات نشان خواهد داد که داعش این منطقه و اهالی آن را هدف قرار داده است.

این فرمانده الحشد الشعبی همچنین از رسانه ها خواست تا در نقل اظهارات و اطلاعات دقت کرده و منتظر اعلام دقیق نتایج تحقیقات باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حشد الشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • قتل آتشین پدر در خواب با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین