Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:18:22 GMT

ماجرای «لوپتو» در جشنواره فیلم کودک چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۹۸۱

در حالی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان عمده فیلم هایش را آنلاین پخش می کند اما فیلم های بخش رقابتی این رویداد در سینما فرهنگ تهران به دلیل احتمال کپی شدن، پخش می شود و در اولین سانس پس از نمایش فیلم، امروز 27 مهر ماه، نشست‌ پرسش و پاسخ انیمیشن سینمایی بلند «لوپتو» ساخته عباس عسکری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دست اندرکاران جشنواره فیلم کودک و نوجوان از تعداد محدودی اهالی رسانه برای حضور در سینما فرهنگ دعوت کردند و از صبح امروز فیلم های در شبکه های مجازی مبنی بر ضدعفونی این سالن سینمایی پخش شد تا معدود اهالی رسانه که دعوت شده اند با خیال آسوده مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین سانس، انیمیشن سینمایی بلند «لوپتو» ساخته عباس عسکری در خانه اجرایی جشنواره واقع در سینما فرهنگ تهران به نمایش درآمد.

این انیمیشن درباره سعید کمالی روانشناســی اســت که بیماران خود را با روش ساخت اسباب بازی در یک آسایشگاه درمان می کند. 

 «محمدحسین صادقی» تهیه کننده این انیمیشن با بیان اینکه به عشق بچه های ایران این اثر را ساخته است، در عین حال اظهار تاسف کرد که کودکان به دلیل شرایط کرونا نمی توانند در سالن ها حضور داشته باشند.

او اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر این مشکل و بیماری از جامعه ما رخت بربندد تا لحظات شادی را با بچه‌ها  را تجربه کنند.

این تهیه کننده درباره عنوان انیمیشن «لوپتو» توضیح داد:این انیمیشن به عمد «لوپتو» نام گذاری شده، این واژه کرمانی است و به اسباب بازهای دستی گفته می‌شود. سعی کردیم با نامگذاری، این واژه را زنده نگه داریم.

او عنوان کرد: ۵۶ نفر در فرایند ساخت این کار موثر بودند و به خاطر همه گیر شدن بیماری کرونا نتوانستند در اینجا حضور پیدا کنند. شروع فعالیتمان در شهر کرمان با رویای بزرگ ساخت انیمیشن مفرح بوده است  در طول ۱۲ سالی که فعالیت می کنیم به این اثر فکر می کردیم . سالها روی ایده این بخش کار می کنیم‌. این اولین کار سینمایی این گروه است. ایده این انیمیشن از زمستان ۹۵ شکل گرفت و در وزارت ارشاد مجوز فیلم «من و فرشته» که نام سابق این کار است  گرفتیم. و از سال ۹۵ تا ۹۶ تولید کردیم و از ۹۶ تا الان با حوزه هنری برای ساخت این کار مشارکت کردیم. ما تمام سعی‌مان را کردیم تا برای ساخت این کار، بچه‌های کرمان فعال باشند و برخی از جاها، بچه‌های مشهد به ما کمک کردند. انیمیشن یک پروسه پیچیده و فنی دارد .انیمیشن های خوب را یک استدیو خوب تولید می کند. توان تولید استودیوهای خارج از تهران تفاوتی با استودیوهای تهران ندارند و تنها نکته متمایز بحث مالی کار است. صنعت انیمیشن می‌تواند موتور محرکه کل سینمای ایران باشد.

مهراد اسماعیل پور آهنگساز انیمیشن «لوپتو» هم در این نشست که اجرای آن را محمدرضا مقدسیان برعهده داشت، حاضر بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انیمیشن لوپتو جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟

عصر چهارشنبه ۵ اردیبهشت امسال خانواده‌ای با تماس با کلانتری ۱۱۶ مولوی از ربوده شدن کودک ۳ ساله شان توسط یک زوج موتورسوار خبر دادند.

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کاراگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای ردیابی و تحقیقات ویژه وارد عمل شدند. کاراگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ برادر هشت ساله کودک ربوده شده رفتند، پسربچه به ماموران گفت: همراه برادرم به مغازه سوپرمارکتی رفته بودم برادرم بیرون از مغازه بود و زمانی که از مغازه خارج شدم اثری از برادرم نبود و فقط در آن لحظه یک زن و مرد موتورسوار را دیدم که به سرعت از من دور شدند که احتمال می‌دهم آنها برادرم را ربوده باشند.

کاراگاهان در این مرحله با توجه به ادعای هشت سالعه دوربین‌های مدار بسته را مورد بازبینی قرار دادند و تصویر پسر بچه ۳ ساله به دست آمد و در پایش‌های دوربین به دوربین به زن جوانی در منطقه راه آهن رسیدند که به سراغ این پسر بچه ۳ ساله می‌روند.

ماموران در ادامه با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی زن جوان شده و زمانی که به سراغ وی می‌رود عنوان می‌کند که این کودک ۳ ساله در حالی که گریه می‌کرد در خیابان دیدم و متوجه شدم خانه شان را گم کرده است و، چون آدرسی از خانه همراهش نبود او را تحویل کلانتری رازی دادم.

همین سرنخ کافی بود تا کودک گم شده که عنوان شده بود ربوده شده است در کلانتری رازی شناسایی و به آغوش گرم خانواده بازگردد.

سرهنگ نثاری معاون دایره جنایی تهران با تائید این خبر به رکنا گفت: ماجرا کودک ربایی در جنوب تهران ادعایی اشتباهی از سوی کودک هشت ساله بوده و هیچ آدم ربایی صورت نگرفته و پسر بچه سه ساله گم شده بود که با تلاش همکاران ما در پلیس آگاهی تهران به آغوش خانواده بازگردانده شد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر