Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:32:46 GMT

تصویب کلیات لایحه جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۱۴۴۹

تصویب کلیات لایحه جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۲۷ مهر) کمیسیون صنایع گفت: در این جلسه کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور بررسی و تصویب شد. هرچند کلیات لایحه مذکور در کمیسیون تصویب شد، اما اعضای کمیسیون به جزئیات آن ایراداتی داشتند که مقرر شد ایرادات آن رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک نیز در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت، آقای ایزدخواه طراح طرح مذکور گزارشی از طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک ارائه کرد و پس از استماع نقطه‌نظرات موافقان، مخالفان و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، مقرر شد، این طرح برای چکش‌کاری بیشتر به کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع و پس از اصلاح مجدد، در صحن کمیسیون بررسی شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که عرضه خودرو در بورس تاکنون سابقه نداشته و کشور تجربه این کار را ندارد، ابهاماتی در روند اجرای آن وجود دارد، با توجه به این‌که در حال حاضر برخی کالا‌ها مانند فولاد و لوازم خانگی در بورس عرضه می‌شوند و بازار این کالا‌ها ملتهب است، چه تضمینی وجود دارد با ورود خودرو به بورس، التهاب بازار چهارچرخ‌ها بیشتر نشود؟!
سخنگوی کمیسیون صنایع اضافه کرد: به‌زعم طراح طرح مذکور، دو ضمانت اجرایی بسیار مهم برای جلوگیری از تکرار سرنوشت عرضه فولاد در بورس، در طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک وجود دارد. نخست این‌که برخلاف سایر کالا‌های عرضه‌شده در بورس که امکان عرضه آن‌ها در بازار آزاد نیز وجود دارد، در صورتی که خودرو خارج از بورس عرضه شود، حکم کالای قاچاق پیدا می‌کند. از سوی دیگر از آنجا که پس از اجرای این طرح، خودرو خارج از بورس شماره‌گذاری نمی‌شود، قابل شناسایی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جریمه کرونایی چالش مومو تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل هوشیار زیباری انسولین کمیسیون صنایع تعطیلی کارخانه ها قانون حمایت صنعتی جریمه کرونایی چالش مومو تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل هوشیار زیباری انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو یکشنبه هفته بعد در تالار خودرو بورس کالا عرضه شوند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالای ایران سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس جزییات عرضه کامیون کشنده فاو مدل 1403 به شرح زیر است:

تعداد: 30 دستگاه

عرصه کننده: سیبامتور

قیمت پایه: 4 میلیارد و 778 میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: 10 درصد

تاریخ عرضه: 9 اردیبهشت

تاریخ تحویل: 9 تیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود