Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص کل در بازار بورس امروز  ۴۷ هزار ۱۰۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید.براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۰۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۵۱۶ واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و ۴۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۶۱۴ واحد افت به ۲۶۶ هزار و ۲۸۹ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول ۴۲ هزار و ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶۲ هزار و ۷۴۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۱ واحد، باما (کاما) با ۲۲۶ واحد، سایز اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۲۱۴ واحد، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) با ۹۰ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۷۰ واحد، تولیدی چدن سازان (چدن) با ۶۱ واحد، دارویی درازک (درازک) با ۳۹ واحد، رادیاتور ایران (ختور) با ۳۸ واحد، فرآورده های نسوز ایران (کفرا) با ۳۵ واحد، نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) با ۳۲ واحد و معدنی دماوند (کدما) با ۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۷۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۵۳۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۲۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۶۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۲۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۲۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۸۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۲۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۳۷۷ واحد و ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۷۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۴ میلیون و ۴۲۰ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 فردا چه خواهد شد؟

بسیاری از کارشناسان می گویند روند ریزش بازار تا برگزاری انتخابات آمریکا تداوم خواهد یافت چرا که بازار در این محدوده زمانی با تلاطمی آشکار روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر برخی از تحلیلگران مطرح شدن موضوع افزایش نرخ سود بانکی را عامل ریزش شاخص می دانند این در حالی است که هنوز هیچ تصمیم تازه ای برای افزایش نرخ سود بانکی گرفته نشده است.

محمد نوربخش ، تحلیلگر بازار سرمایه در این خصوص به ایرنا گفته است: دو خبر منتشر شده در ارتباط با افزایش نرخ سود بانکی و سرکوب حمایت از قیمت فولاد در بورس کالا به شدت بر تغییر روند امروز بازار از مسیر اصلی معاملات تاثیرگذار شد و زمینه‌ساز ایجاد برخی از مشکلات در معاملات امروز بازار ارزیابی می شود.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد روند فعلی معاملات بازار چندان ادامه‌دار نباشد و شاخص بورس دوباره به مسیر تعادلی خود باز خواهد گشت.از سوی دیگر علی خوانپایه، تحلیلگر بازار سرمایه به تجارت نیزو گفته است: بازار سهام به نوعی گروگان گروه خودرویی شده است و تا افزایش قیمت نگیرد بازار منفی می‌ماند. در دو هفته اخیر هر زمانی که نمادهای خودرویی روندی مثبت داشتند بازار سهام نیز مثبت بوده و اگر نیز کلیت بازار منفی بود به دلیل مثبت بودن نمادهای خودرویی شاخص کل افت چندانی نداشته است. در حالی که پیش بینی ها ناظر بر ادامه نوسان در روزهای آتی است اما کارناسان می گویند عمق ریزش کم خواهد شد و شاخص از مرز حمایتی یک یملیون و پانصد هزار واحد عقب تر نخواهد رفت.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1444932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس یک هزار پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس