Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:34:47 GMT

خواص آناناس | خواص آناناس که شاید باورتان نشود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۲۲۰۳

خواص آناناس | خواص آناناس که شاید باورتان نشود

‍‍‍‍‍‍

خواص آناناس و توضیحاتی درباره آناناس و دیابت | خواص آناناس در لاغری | خواص آناناس برای بارداری

هنگامی که کاشفان اروپایی در قرن هفدهم میلادی میوه ای را دیدند که شبیه مخروط کاج در آمریکای جنوبی بود ، آنرا آناناس نامیدند. برجستگی های پوسته پوسته در قسمت بیرونی "چشم" نامیده می شود. برش آن را باز کنید ، و گوشت زرد روشن را پیدا خواهید کرد که هم شیرین است و هم شور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنها ، آناناس آنقدر نادر بود که فقط افراد بسیار ثروتمند توانایی خرید آنها را داشتند. برخی از مردم حتی این میوه عجیب و غریب را برای نمایش در مهمانی های شام اجاره می کردند. امروزه ، آنها در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری مانند فیلیپین ، اندونزی ، هند و چین رشد می کنند. میوه فروشی ها و بازارها آنها را در سراسر جهان ارائه می کنند.

ممکن است هنگام خرید از یکی از فروشگاه ها متوجه آن نباشید ، اما انواع مختلفی از آناناس وجود دارد. در ایالات متحده آمریکا ، این دو نوع محبوب ترین هستند شکل "Smooth Cayenne" با برگهای کوچک لکه دار و انواع "Extra Sweet" است که دانشمندان در آزمایشگاهی در هاوایی ایجاد کردند.


مواد مغذی در هر سرو

یک فنجان تکه های آناناس تازه دارای:

کالری: 82 گرم  کربوهیدرات ها: 22 گرم  پروتئین: 0.89 گرم فیبر: 2.3 گرم چربی0.02 گرم

ویتامین ها و مواد معدنی

آناناس سرشار از ویتامین C است ، که به سیستم ایمنی بدن - دفاع بدن در مقابل میکروب ها - به شما کمک می کند سلامت شما را حفظ کند.

همچنین دارای:

   

ویتامین های A ، B6 ، E و K فسفر کلسیم   پتاسیم فولات فلز روی اهن آنتی اکسیدان ها  منیزیم ویتامین C


  در برخی فرهنگ ها ، آناناس یک گیاه دارویی است. دلیل آن این است که ماده ای به نام بروملین دارد که ممکن است التهاب را کاهش دهد. شما می توانید مکمل های برملین را روی پیشخوان و همچنین کرم های پوستی که برملین در آن دارند خریداری کنید. اما بهتر است به جای قرص و کرم از مواد مغذی خود استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید :  طرز تهیه پارفه آناناس / مواد لازم برای تهیه پارفه آناناس

خواص آناناس

آناناس میوه ای سرشار از خاصیت های درمانی کم نظیر می باشد.این میوه در نواحی استوایی و گرمسیری میروید.از این میوه خوشمزه علاوه بر استفاده دارویی در صنایع غذایی نیز بهره میبرند مثلا برای تهیه دسر ها و نوشیدنی ها.

با کمی مراقبت میتوان این گیاه را در اوایل فصل بهار و پاییز در خانه ها به عنوان گیاه تزیینی نگهداری نمود.

این میوه به علت داشتن مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان برای جلوگیری از سرطان بسیار موثر است.یکی از آنتی اکسیدان موجود در آناناس بروملین نام دارد.این ماده باعث کاهش و کنترل التهابات میشود.همچنین توانایی آن را دارد که سینوزیت و ترشحات بینی ویا برونشیت را بهبود میبخشد.دیگر آنتی اکسیدان موجود در این میوه بتاکاروتن است که سبب کنترل نشانه های حسایت میشود.به همین دلیل استفاده چند حلقه آناناس در اوایل فصل بهار که حساسیت ها اوج میگیرند توصیه گردیده.

آناناس سرشار از فیبرو ویتامین ث نیز میباشد.ویتامین ث موجود در این میوه به حدی خاصیت درمانی دارد که از سرطان دستگاه گوارش جلوگیری میکند.فیبر موجود در آن نیز تاثیرات مثبتی بر روی دستگاه گوارش دارد و از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می نماید.
علاوه بر این ها آناناس دارای پتاسیم نیز میباشد که مصرف آن باعث کنترل فشار خون افرادی که دارای فشار خون بالا هستند خواهد گردید.

از دیگر فواید آناناس میتوان به کمک به بهبود آسیب های پوستی ناشی از آلودگی و آفتاب نیز اشاره کرد.همانطور که در بالا گفته شد این میوه دارای ویتامین ث است که سبب ترمیم پوست و شاداب ماندن آن میشود.برای مشاهده تاثیر آن روی ترمیم پوست کافی است ترکیب آب آناناس و لیمو ترش را بر روی پوست خود مالش دهید.

آناناس و دیابت

ار خواص آناناس میتوان به کنترل دیابت نیز اشاره کرد.آناناس به سبب داشتن فیبر برای کنترل دیابت موثر است.در افراد مبتلا به دیابت نوع اول هرچه میزان فیبر بیشتر باشد میزان نوسانات قند خون کمتر است.این موضوع در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز به همین صورت است.مقدار فیبر مورد نیاز در روز برای آقایان چیزی حدود 21 تا 25 گرم و در بانوان 30 تا 38 گرم است.میزان فیبر موجود در هر آناناس نیز تقریبا معادل 13 گرم می باشد.

خواص آناناس در لاغری

باید شنیده باشید که آناناس یک میوه لاغر کننده استواین میوه با تخریب فیبر های کلاژن که در خوب چربی را جمع میکنند آب جمع شده در سلولیت ها را از بین برده و باعث لاغری میشوند.اما این تصور اشتباهی است که تنها با خوردن اناناس میتوانید مشکل چاقی و اضافه وزن خود را حل نمائید.

خواص آناناس برای بارداری

آناناس دارای میزان زیاد املاح و فیبر است.همچنین دارای میزان زیادی فیبر و مقدار کمی اسید چرب اشباع است که به همین علت برای دوران بارداری مناسب می باشد.

نکات مهم:

نکته اول:

مصرف آناناس در این دوران از تورم بارداری به سبب دفع آب اضافی جلوگیری میکند هم چنین باعث بهبود بخشیدن واریس نیز می گردد.
نکته دوم:

افرادی که در دوران بارداری خود دچار فشار خون دوران بار داری میشوند با مصرف آناناس میتوانند آن را کنترل نمایند.

نکته سوم:

 خوردن یک یا دو حلقه آناناس در هر هفته برای زنان باردار بسیار مفید است و تاثیرات مثبتی هم روی مادر و هم جنین دارد.البته باید توجه داشت که خوردن بیش از حد مجاز آن مثلا 7 تا 10 حلقه در هفته به علت زیاد شدن بروملین در بدن  باعث بروز خطراتی مانند سقط جنین می گردد.

امیدواریم مطلب خواص آناناس برایتان مفید بوده باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر ماست و آناناس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خواص آناناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور نوشت:

«هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتور‌ها قرار شد ۴۰ درصد نیاز اپراتور، در تأمین مودم پروژه فیبر نوری، از داخل تأمین شود البته به شرطی که تا ۶ ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض