Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@14:24:30 GMT

سقف انتقال وجه کارت به کارت چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۲۵۲۶

سقف انتقال وجه کارت به کارت چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمع در بانک‌ها افزایش سقف کارت به کارت بود که بدین منظور، با تشدید شیوع ویروس کرونا سقف کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک به شش میلیون تومان و سقف پرداخت به وسیله اپلیکشین‌های پرداخت به سه میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که پیش از این سقف انتقال وجه در درگاه‌های ذکر شده به ترتیب سه و یک میلیون تومان بوده است.

البته برای انجام تراکنش با پرداخت سازها لازم است از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش اطمینان حاصل شود که در این صورت سقف تراکنش هم قابل افزایش است.

در این زمینه نیز امروز در شبکه‌های اجتماعی گفته‌هایی مبنی بر افزایش سقف کارت به کارت از شش میلیون به ۱۰ میلیون تومان مطرح شد که در واکنش به آن بانک مرکزی سقف کارت به کارت را همچنان همان شش میلیون تومان اعلام کرد.

آنچه در این زمینه حائز اهمیت است، محدودیت‌هایی است که برای انتقال وجه کارت به کارت از طریق اپلیکشین‌های پرداخت بانکی در جهت امنیت حساب‌های بانکی اعمال می‌شود. به عنوان مثال، سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌ها و بانک‌های مختلف متغیر است؛ به‌گونه‌ای که برخی از بانک‌ها امکان انتقال سقف مجاز وجه (سه میلیون تومان) از طریق گوشی همراه و اپلیکشین‌های پرداخت بانکی را طی یک مرحله در شبانه روز فراهم می‌کنند اما بانک‌های دیگر، این امکان را طی سه مرحله در یک شبانه روز برای متقاضیان ایجاد می‌کنند.   

بنابراین، مردم همچنان می‌توانند روزانه سه میلیون تومان از طریق موبایل و اپلیکشین‌های پرداخت بانکی جابجا کنند اما در مورد برخی بانک‌ها این سه میلیون تومان از طریق سه مرحله انتقال وجه یک میلیونی در شبانه روز انجام می شود. 

کد خبر 558335 برچسب‌ها بانک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بانک اپلیکشین های پرداخت سقف کارت به کارت سه میلیون تومان انتقال وجه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس