Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۶ استان رکورددار موارد مرگ و میر کرونا هستند و در سه استان کمترین فوتی را داشتیم.

به گزارش شریان نیوز،سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشورمان همچنان دارای روند صعودی است، اظهار کرد: هم‌اکنون استان‌ سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد و استان‌های گلستان، هرمزگان و فارس در وضعیت هشدار و مابقی ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز بیماری  قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۲۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور اظهار کرد: طی یک هفته‌ گذشته شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از ۱۸۷ شهرستان به ۲۱۵ شهرستان بوده ایم. 

لاری به استان های رکورددار موارد بستری کرونا اشاره کرد و گفت:  بیشترین میزان بروز موارد بستری مثبت در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های قم، کردستان، یزد، لرستان، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی گزارش شده است. میزان بروز در این استان‌ها دارای اختلاف قابل توجه با میزان متوسط کشوری بوده و از این بین وضعیت استان‌های قم و لرستان با بیشترین میزان اختلاف بسیار نگران کننده است همچنین کمترین میزان بروز موارد بستری در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان گزارش شده است.

استان های رکوددار فوتی کرونا در کشور 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به میانگین مرگ و میر  و استان های رکوددار فوتی کرونا در کشور گفت: میانگین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته چهارم مهرماه به میزان حدود ۲۳.۵ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است و شاهد افزایش میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری به میزان حدود ۳ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت نسبت به هفته ماقبل هستیم.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر در هفته چهارم مهر در استان‌های قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آدربایجان شرقی گزارش شده است. میزان بروز موارد مرگ و میر در این استان‌ها با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است و از این میان استان‌های قم، مرکزی و ایلام دارای بیشترین میزان اختلاف با عدد میانگین مرگ و میر کشوری هستند همچنین کمترین میزان بروز مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بوده است.

میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور حدود ۵۴ درصد است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور حدود ۵۴ درصد است که بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت سهل‌انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته گذشته مربوط به نانوایی‌هاست همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک در مدارس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کمترین میزان استفاده در پاساژها گزارش شده است.

لاری گفت: همکاری مردم با کادر درمان شرط اساسی موفقیت و شکست بیماری است. با رعایت جدی تر نکات بهداشتی و استفاده از ماسک امیدواریم شاهد توقف شیوع بیماری باشیم.

منبع: شریان

کلیدواژه: هفته چهارم مهرماه سخنگوی وزارت بهداشت میزان بروز موارد موارد مرگ و میر بیشترین میزان درمان و آموزش گزارش شده کمترین میزان استان های قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی