Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@16:54:06 GMT

رد پای پلنگ ایرانی در یک روستا در خواف

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۳۱۱۷

رد پای پلنگ ایرانی در یک روستا در خواف

خبرگزاری آریا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف، از ثبت تصاویری تازه از پلنگ ایرانی در ارتفاعات روستای دردوی توسط محیط‌بانان این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست استان، سعید توانا از ثبت تصاویری تازه از پلنگ ایرانی در ارتفاعات روستای دردوی خبر داد و گفت: در پی اطلاع رسانی خبر شکار یک رأس بز توسط پلنگ از گلۀ دامداران روستای دردوی، محیط بانان شهرستان بلافاصله به محل اعزام و پس از حضور در محل اتلاف حیوان، منطقه مورد رصد دقیق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از تلاشی یک ساعته یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه مشاهده و توسط محیط بانان تصویربرداری شد و به منظور پیشگیری از بروز تعارضات پلنگ و انسان، چوپانان محلی بار دیگر از سوی محیط بانان تحت آموزش قرار گرفتند تا چنانچه با این گربه سان ارزشمند مواجه شدند اقدام مناسب انجام دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف ادامه داد: تخریب زیستگاه و فعالیت های گسترده معدنی در جوار منطقه دردوی از یکسو و هدایت گله دام ها توسط چوپانان به قلل ارتفاعات و قلمرو پلنگ از سوی دیگر باعث حمله به دام‌ها و ایجاد خسارت به دامداران محلی شده است .
گفتنی است در این جریان خبری، محیط بان حمیدرضا عظیم پور و محیطبان غلامرضا یعقوبی موفق شدند از این گونه ارزشمند تصویربرداری کنند.
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN ) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. اندازه‌ و رنگ پوشش بدن پلنگ ایرانی در مناطق مختلف و در گستره پراکنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد. طول بدن پلنگ‌ها بطورکلی به 160 و گاهی هم به 180 سانتی‌متر می‌رسد و طول دُم آنها 110 سانتی‌ متر است. وزن پلنگ ایرانی تا 90 کیلوگرم است و ارتفاع آن تا شانه به 75 سانتی‌متر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پلنگ ایرانی محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • (ویدئو) مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس