Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:41:48 GMT

تأمین تجهیزات ضدّعفونی شهری در بودجه لحاظ شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۳۲۵۴

تأمین تجهیزات ضدّعفونی شهری در بودجه لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از موارد بررسی شده در نشست اخیر ستاد مدیریت بحران استان بررسی کارایی تجهیزات ضدّعفونی شهری برای تداوم مقابله با کرونا بود که گزارش معاون خدمات شهری شهرداری قم در این باره نشان داد در حال حاضر 26 دستگاه شست و شوی شهری برای ضدّعفونی وسائلی مانند اتوبوس های شهری و همچنین اماکنی مانند میادین میوه و تره بار و برخی ورودی ها و معابر علیه بیماری کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیر سامع همچنین در این باره گفت: با این حال، نیاز به تأمین تجهیزات نوین ضدّعفونی (ضدّعفونی 360 درجه) که بتواند با میزان مصرف کمتر، تأثیر بیشتری برای ضدّعفونی شهری داشته باشد احساس می شود و این امر حداقل به یک میلیارد تومان بودجه نیازمند است.

در عین حال استاندار قم نیز با بیان این که مدت درگیری با ویروس کرونا مشخص نیست بر ضرورت تخصیص این بودجه در شورای شهر قم و به عنوان بخشی از بودجه سالانه شهر کریمه اهل بیت (ع) تأکید کرد.

بهرام سرمست در عین حال به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلّح برای در اختیار قرار دادن تجهیزات و نیروهای خود برای مبارزه همه جانبه با کرونا توجه داد و بیان کرد: البته نیروهای مسلّح وظایف مشخص خود را دارند، اما این دستور نشان می دهد امر مبارزه ملی و استانی با کرونا همچنان نیازمند یک مدیریت جهادی و در عین حال به صحنه آوردن همه امکانات و تجهیزات است.

استاندار قم همچنین به این نکته اشاره کرد که دستور اخیر مقام معظم رهبری به نیروهای مسلّح، حجت را بر همگان تمام کرده و به نوعی به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و استانی یادآوری می کند که همه باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پای کار باشند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

همچنین در این باره استاندار قم به عنوان عالی ترین مقام اجرایی در استان به شهرداری و شورای شهر دستور داد تا همانند رویه گذشته، ضدّعفونی هدفمند شهری علیه ویروس کرونا را در دستور داشته باشند و از همه ظرفیت های استانی و حتی نیروهای مسلّح استان نیز کمک بگیرند.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این باره به این نکته توجه داد که لازم است شورای اسلامی شهر قم درباره تخصیص بودجه به این امر، هم برای ادامه سال جاری و هم برای سال بعد وارد عمل شود، چراکه هم احتمال ادامه یافتن ایپدمی ها در آینده وجود دارد و هم این که می توان از این تجهیزات برای ضدّعفونی وسائل شهری مانند اتوبوس های عمومی نیز در همه حال استفاده کرد.

انتهای پیام/ 2258*30

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم ضد عفونی شهری شورای شهر قم شهرداری قم استانداری قم فرمانداری قم نیروهای مسل ح ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال