Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون سوادآموزی آموزش وپرورش آذربایجان غربی گفت: حوزه سوادآموزی استان در ۳ سال گذشته موفق شده حداقل ۶۰ هزار بی سواد مطلق را شناسایی و تحت پوشش کلاسهای سوادآموزی ببرد.

علی اکبر صمیمی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به اجرای برنامه ها و طرحهای متنوع معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان به منظورریشه کنی بی سوادی استان افزود: با اجرای این طرح ها در ۳ سال گذشته موفق شده حداقل ۶۰ هزار بی سواد مطلق را شناسایی و تحت پوشش کلاسهای سوادآموزی ببرد؛  نتیجه این تلاشها سبب شد  شاخص سواد استان درگروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال از ۹۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درسال ۹۵ به عدد ۹۲.۸ درسال ۹۸ ارتقا یابد که با ۲.۱ درصد رشد جزو استان پیشرو در ارتقا سواد کشور قرار گیرد و در این خصوص نیم درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معاونت سوادآموزی آذربایجان غربی درسال ۹۸ با تحت پوشش قراردادن بیش از ۳۷هزار و ۸۰۰ نفر بی سواد در دوره های سه گانه سوادآموزی، انتقال و تحکیم بعنوان دومین استان پیشرو درشناسایی و جذب بیسواد کشور حائز رتبه دوم شده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آذربایجان غربی در ارزیابی شاخص های  ارزیابی عملکرد که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور صورت گرفته است مقام عالی و شایسته تقدیرراازآن خودکرده است.

صمیمی آمار ب یسوادی دراستان را برابر خود اظهاری های صورت گرفته در سرشماری ۹۵ نامطلوب عنوان کرد و اظهار امیدواری کردبا یک برنامه ریزی میان مدت وانسداد مبادی بیسوادی و پوشش تحصیلی صدرصد در مقطع ابتدایی تاپایان سال ۱۴۰۴ بی سوادی را در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در استان ریشه کن خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ریشه کنی بی سوادی آذربایجان غربی تحت پوشش بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 748046

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پنجم اردیبهشت
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور