Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه نظام اسلامی در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی کنیم و بعد در قالب تنش‌زدایی، تسلیم دشمن شدن و باج دادن به آن را عملیاتی کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره عقلانیت گفت: عقلانیت در دیپلماسی به‌معنای تهدیدزدایی، شناخت دشمن و داشتن ابتکار عمل در رفع تهدیدها، تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ و برخورداری از طرح و برنامه برای تقویت منافع ملّی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار عقلانیت سر می‌دهند امّا خودباختگی نشان می‌دهند

وی ادامه داد: برخی شعار عقلانیت سر می‌دهند امّا در اصل سستی، خودباختگی و انفعال که ریشه در عدم شناخت مکر و فریب دشمن دارد را به جای تکیه به خدا، به خرج می‌دهند.

عضو خبرگان با اشاره به آیه «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» گفت: خدا می‌فرماید نباید سست و منفعل شوید بلکه باید دست برتر را داشته باشید و این دست برتر بر پایه ایمان است.

کعبی با بیان اینکه عقلانیت ریشه در اعتماد به قدرت خدای تبارک و تعالی دارد و به‌معنای پوشالی دانستن قدرت‌های مادی است، اظهار داشت: عقلانیت امام راحل و مقام معظّم رهبری عقلانیتی است که ریشه در ایمان و اعتماد به قدرت خدا، جهاد و مقاومت دارد.

وی ثمره عقلانیت را مقاومت و ثمره مقاومت را اقتدار و پیشرفت دانست و گفت: جریانی در این چهل سال وجود داشته که خود را عقلای قوم می‌دانند و همواره به‌نام عقلانیت چراغ سبز به دشمن نشان داده و تلاش می‌کنند ترس خود را در قالب عقلانیت جا بیاندازند. 

قوم عقلا در قالب تنش‌زدایی به‌دنبال تسلیم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام اسلامی و دیپلماسی ما در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی بکنیم و بعد در قالب تنش‌زدایی، تسلیم دشمن شدن و باج دادن به آن را عملیاتی کرده‌اند؛ نمونه‌ آن هم تجربه برجام است.

کعبی ادامه داد: برجام تجربه سردادن شعار عقلانیت در دیپلماسی و انفعال در عمل است؛ در حالی که نمونه درست عقلانیت، مقاومت در برابر سازش است که خود را در مقابله با داعش و تکفیری‌ها نشان داد که اقتدار ملی و منطقه‌ای تولید کرد. 

وی با بیان اینکه مقاومت همیشه جواب می‌دهد و راه پیشرفت و رفع مشکلات در چارچوب عقلانیت صحیح و شناخت دشمن دنبال می‌شود، گفت: در این ۴۱ سال ملت ایران با مقاومت و به‌فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم درون کشور و هدایت‌های امام و رهبری، عقلانیت واقعی و انقلابی را به منصه ظهور رساند.

عضو خبرگان افزود: امروز باید بتوانیم با اقتدار دفاعی و جهش اقتصادی و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی، با عقلانیت و حکمت با هدایت رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شعار عقلانیت تنش زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.


قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد، سرود معروف هواداران لیورپول / فیلم
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود