Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:51:07 GMT

حمایت ۵۵۰ میلیونی اوقاف ابرکوه از نیازمندان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۳۸۱۷

حمایت ۵۵۰ میلیونی اوقاف ابرکوه از نیازمندان

ایسنا/یزد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه از اختصاص ۵۵۰ میلیون ریال از محل درآمدهای موقوفات این شهرستان برای تامین بسته‌های معیشتی و بهداشتی جهت نیازمندان به جای برگزاری مراسم روضه‌خوانی با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری مجالس عزاداری به مناسبت دهه وقف خبر داد.

«ابوالفضل زمانی» به مناسبت دهه وقف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: شهرستان ابرکوه هم‌اکنون دارای ۳۳۰ موقوفه و بیش از یک‌هزار رقبه وقفی ثبت شده در سامانه ملی اوقاف است که بیش از ۵۰ درصد از درآمد موقوفات آن به مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد و مابقی صرف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج و اشتغال جوانان، توسعه فرهنگ مهدویت و امور قرآنی، کمک‌هزینه جهیزیه، علم و فناوری و بیماری‌های خاص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری مجالس عزاداری و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور فعال در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه، عواید مربوط به مجالس روضه‌خوانی در قالب طرح‌های ضیافت همدلی، برکات علوی، برکات حسینی و احسان ماندگار به صورت بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

زمانی با بیان این که طرح‌های مذکور با همکاری خیرین، مراکز افق امامزادگان و نیت واقفین خیر اندیش اجرا شد، تصریح کرد: بخشی از درآمد موقوفات نیز به صورت بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و بخشی نیز در قالب طرح مهر تحصیلی برای تهیه کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند صرف شد.

وی از ایجاد پنج وقت جدید در شش‌ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: ایجاد وقف‌های جدید و متناسب با نیازهای روز جامعه، در چند سال اخیر نشان از بازگشت اعتماد مردم به وقف به‌ عنوان یک عنصر فعال و گره‌گشا در حل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، با بیان این که وقف‌های جدید در زمینه‌های مجموعه فرهنگی مذهبی، مدرسه علمیه کوثر، توسعه مسجد موسی بن جعفر (ع) نظامیه، خانه عالم و امام جماعت روستا صورت گرفته و ارزش ریالی آنها بیش از ۱۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: در نیمه اول امسال بیش از ۱۰۰ رقبه وقفی جدید شناسایی و همچنین با به‌روزرسانی مال‌الاجاره موقوفات، عواید آن‌ها تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک برای بیش از پنج میلیون مترمربع از اراضی کشاورزی موقوفه یعنی حدود ۷۰ درصد از کل اراضی، با هدف حفظ و امنیت موقوفات، جلوگیری از تعرض و موقوفه خواری، سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به این که وظایف اداره اوقاف منحصر به اجرای نیات واقفین نیست، اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، روحانیون و همچنین شفاف‌سازی و بیان عملکرد اوقاف در اجرای نیات، اعتماد عمومی مردم نسبت به موضوع وقف افزایش‌یافته است.

زمانی در پایان اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون شناسایی و احیاء موقوفات، راه‌اندازی دفتر مشاوره وقف، هدایت نیات به سوی نیازهای روز جامعه، اخذ سند برای املاک و اراضی وقفی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری روی زمین‌های وقفی در دستور کار اوقاف قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه سازمان اوقاف وامور خیریه كرونا استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان