Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@22:19:03 GMT

جدال توییتری صفاریان‌پور و مدیر شبکه چهار

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۳۸۵۴

صراط: یک توییت همراه با کنایه از سوی سیاوش صفاریان‌پور یکی از مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه علمی «آسمان شب»، به بازخوانی ماجرای تعطیلی این برنامه منجر شد.

به گزارش صبا، او با بازنشر یک تایم‌لپس با عنوان «آسمان شب، طبیعت فراموش‌شده» نوشته بود: خب طبیعتا همیشه، دوست داشتم این عنوان [طبیعت فراموش‌شده]را همراه برنامه پرسابقه «آسمان شب» در شبکه چهار تلویزیون بیینم، اما دیدنش روی این مناظر زیبا هم زیباست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسوسش بماند برای کسانی که سبب توقف این برنامه دیرپا در شبکه چهار شدند.

آنچه باعث شد توییت سیاوش صفاریان‌پور وجه کنایی بگیرد، منشن کردن مسعود معینی‌پور مدیر کنونی شبکه ۴ سیما در انتهای آن بود که به نظر می‌رسید منظور تهیه‌کننده «آسمان شب» به وی برمی‌گردد.

چند ساعت بعد معینی‌پور در مقام پاسخ برآمد و نوشت: برنامه «آسمان شب» قبل از مدیریت بنده در شبکه چهار و توسط مدیر سابق آن متوقف شد که علل آن را می‌توانید از ایشان جویا شوید. علت منشن شدن بنده در کنار بی‌بی‌سی و اینکه [سیاوش صفاریان‌پور]به تکرار چندباره این سخن اشتباه اصرار دارند و خصومتشان چیست نمی‌دانم!

با واکنش معینی‌پور، صفاریان‌پور نیز صراحت بیشتری به خرج داد و جواب داد: والا خصومتى از طرف بنده وجود نداشته! خصومت متوقف کردن طولانى‌ترین برنامه علمى تلویزیون است. بله برنامه زمان [رضا پورحسین]به دلیل مشکلات مالى شبکه متوقف شد و در زمان مدیریت جنابعالى و فراهم شدن امکانات مالى، برنامه همچنان متوقف ماند و هیچ تلاشى براى بقاى سرمایه قدیمى شبکه چهار نشد.

مدیر شبکه ۴ سیما نیز در پاسخ، خطاب به صفاریان‌پور نوشت: پس قبول کردید که برنامه قبلا متوقف شده. اینکه چرا ادامه نیافته را مدیر محترم گروه دانش [ندا سپانلو]گفتند. شما خودتان تمایل نداشتید. حالا شما دوست دارید بازارگرمی کنید، عیب ندارد. راحت باشید بالأخره شما امورتان باید بچرخد. «چرخ»، «زاویه» و… را احیا کردیم، شما خودتان نخواستید احیا شوید.

این بحث در ادامه با صراحت بیشتری از سوی طرفین جریان یافت و به طرح ادعا‌هایی رسید که برای خبرگزاری صبا قابل اثبات نیست. ندا سپانلو مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه ۴ سیما نیز در توییتی به حمایت از معینی‌پور پرداخت: فصل ۲۲ برنامه «آسمان شب» اردیبهشت ۱۳۹۶ به پایان رسید و بلافاصله مجوز ساخت فصل جدید (۲۳) صادر شد، بعدا یک بار هم تمدید شد، ولی پس از گذشت قریب به یک سال، تهیه‌کننده به دلایل مختلف از جمله مشکلات خانوادگی تولید برنامه را آغاز نکرد.

صفاریان‌پور در پاسخ نوشت: مجوز ساخت چه فایده دارد وقتی گفته می‌شود پول نداریم؟ اسپانسر بیاور! کی از بنده خواسته شد که برنامه ساخته شود؟ نامه اعلام آمادگی بنده چند سال بی‌جواب ماند؟

در یکی از آخرین مکالمات برنامه‌ساز سابق و مدیر فعلی شبکه ۴، معینی‌پور این‌طور آورد: مجال برنامه‌سازی را مگر می‌شود از تهیه‌کنندگان و ایده‌پردازان خلاق گرفت؟ رسانه برای آن‌هاست. خود را به‌روز کنید. حرف و ایده جدید پیش بیاورید، عرصه آماده است.

بدین ترتیب اگرچه به نظر می‌رسد معینی‌پور به بازگشت برادران صفاریان‌پور نوعی چراغ سبز نشان داده، اما ظاهرا شکاف میان طرفین بیشتر از آن است که همکاری تازه‌ای را میان آن‌ها رقم بزند.

«آسمان شب» محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه ۴ سیما بود که در حدود ۱۶ سال به طور متناوب از این شبکه پخش می‌شد و با گذشت نزدیک به ۴ سال از تعطیلی، همچنان به عنوان برند شاخص تلویزیون در حوزه برنامه‌سازی علمی شناخته می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیاوش صفاریان پور شبکه چهار مدیر شبکه چهار آسمان شب توییتر صراط صفاریان پور شبکه ۴ سیما معینی پور شبکه چهار آسمان شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآوردها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

کد خبر 847194 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج