Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: ورودی شرقی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط ۷ مترو تهران از امروز- دوشنبه - به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی امام روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ پیش از این ایستگاه شهید نواب صفوی به عنوان چهاردهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران، در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده‌بود اما شهروندان تنها از طریق سکوی خط ۲ به خط هفت مترو دسترسی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون با بهره برداری آزمایشی از ورودی شرقی ایستگاه مترو شهیدنواب صفوی، تمام ظرفیت های این ایستگاه فعال شده و دسترسی به محدوده خیابان‌هایی همانند دامپزشکی، جیحون، رودکی تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد:‌ از تجهیزات ویژه ای که همزمان با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد، می توان به سامانه های تهویه تونلی و ایستگاهی، پست برق LPS، تجهیزات مخابراتی و نیز سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

این مقام گفت: ایستگاه شهید نواب صفوی در تقاطع خطوط ۲ و ۷ یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو است، این ایستگاه در مجاورت بخش جنوبی تونل توحید، مراکز تجاری منطقه ۱۱ و در یکی از پرترددترین نقاط پایتخت قرار دارد.

وی افزود: موقعیت مکانی، ظرفیت مسافرپذیری و نیز ماهیت تقاطعی ایستگاه نواب باعث شده این ایستگاه در عرصه خدمت رسانی ناوگان ریلی به مسافران تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد به گونه‌ای که به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می دهد.

به گفته امام، زیربنای ایستگاه شهید نواب صفوی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع و عمق آن از سطح زمین ۴۸ متر است.

ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، یکی از ایستگاه‌های خط‌ ۲ و خط ۷ متروی تهران است که در آغاز بزرگراه شهید نواب صفوی تهران و در تقاطع خیابان آذربایجان قرار دارد.

مترو تهران و حومه دارای ۷ خط و ۱۲۹ ایستگاه فعال است و طبق وعده مدیران شهری، قرار است تا پایان سال جاری ۱۲ ایستگاه دیگر به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است همچنین خط دو دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه ۳ ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه دو ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۱ ایستگاه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایستگاه مترو نواب ایستگاه شهید نواب صفوی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ظهر امروز در حاشیه صدوهجدهمین شنبه امید و افتخار درباره آخرین وضع تقاطع شهید تندگویان گفت: طرح بزرگراه شهید تندگویان به دلیل وجود تأسیسات زیرسطحی متعدد مشمول گذر زمان و طولانی شد و اخیرا نیز با مشکل مسیر فاضلاب مواجه شدیم که با هماهنگی آبفا این مساله حل و فصل شد.

هادی حق‌بین افزود: ظرف دو هفته آینده زیرگذر طرح تندگویان بازگشایی می‌شود و با تغییر مسیر خودرو‌ها سایر جبهه‌های کاری سرعت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا مرداد کل طرح تحویل شهروندان شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید اخیر وزیر کشور از طرح شهید بروجردی، گفت: مرحله دوم طرح شهید بروجردی به طول یک کیلومتر در دست اجراست و کماکان معارضان ملکی و تأسیساتی وجود دارند و تا این معارضان رفع نشوند نمی‌توان کار را پیش برد.

آقای حق بین با بیان اینکه تا یک ماه آینده طبق قولی که منطقه داده و با توجه به اینکه نقدینگی در اختیار منطقه قرار گرفته، رفع معارض انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود مرحله دوم این طرح تا سال آینده تحویل شهروندان شود.

وی همچنین درباره سرانجام بزرگراه شهید شوشتری گفت: مرحله اول بزرگراه شهید شوشتری به طول ۹.۶ کیلومتر تا پایان سال جاری تحویل شهروندان می‌شود و برای احداث مرحله دوم با محیط زیست نامه‌نگاری شده تا بتوانیم با عبور از جنگل سرخه حصار کوتاه‌ترین و فنی‌ترین مسیر را در بزرگراه شوشتری داشته باشیم که هنوز پاسخی در اینباره به شهرداری داده نشده است.

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر