Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:19:28 GMT

دانشگاه آزاد دانشکده خانواده راه اندازی می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۱۱۳

دانشگاه آزاد دانشکده خانواده راه اندازی می کند

میثم چگین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعالی علوم انسانی در مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه با استفاده از اساتید دغدغه مند و صاحب نظر در گروه های تخصصی شروع شده است و با قوت ادامه خواهد یافت.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تاسیس دانشکده های موضوعی یکی از ضرورت هایی است که مورد تقاضا و استقبال بسیاری از واحدهای دانشگاهی نیز قرار گرفته است، افزود: راه اندازی دانشکده های موضوعی حکمرانی، خانواده و کارآفرینی در واحدهای مختلف به تصویب رسیده و در حال راه اندازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگینی ادامه داد: از سوی دیگر نیز طراحی برخی از رشته های میان رشته ای مانند رشته کارآفرینی، در گروه های تخصصی مرکز مطالعات، توسط اساتید شروع شده است.

وی ادامه داد: نقطه کلیدی و اساسی فعالیت های مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، بازنگری برنامه های درسی است که این بازنگری ها با معیارهای به روزسازی، بومی سازی، حکمی سازی و مهارت محوری انجام خواهد شد. در حال حاضر سرفصل های رشته های علوم انسانی و هنر بازنگری و با مطابقت با سرفصل های وزارت علوم تدوین شد.

چگین در ادامه ضمن بیان این مطلب که پیش از ابلاغ برنامه های درسی، سرفصل ها در قالب کرسی های ترویجی به نقد گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: این سرفصل های بازنگری شده پس از اصلاح نهایی، برای بررسی به شورای گسترش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه ارائه خواهد شد و در صورت تصویب برنامه های درسی بازنگری شده، دوره ای جهت توانمندسازی اساتید برگزار خواهد شد.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد افزود: در صورت نیاز به تالیف کتاب درسی متناسب با سرفصل های نهایی، فرایند تألیف کتاب درسی مطابق با فرایندهای پیش بینی شده در شیوه نامه های نشر برنامه ریزی و با کمک مجموعه ای از مؤلفین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیات های اندیشه ورز استانی نقش بسیار مهمی در ارائه طرح های نوآورانه متناسب با ظرفیت های بومی استان و برای حل مسائل و نیازمندی های استانی دارند، گفت: این طرح ها می تواند شامل پیشنهادهای خلاقانه در ایجاد رشته های جدید، دانشکده های جدید، نشریه ها و تألیفات علمی جدید، دوره های توانمندسازی با هدف معرفت افزایی و دانش افزایی برای اساتید باشد.

چگین ادامه داد: یکی از نقاط انحرافی برای هیات‌های اندیشه ورز استانی می تواند درگیری آنها با فرایندهای اجرایی باشد. به همین دلیل همواره از این هیأت ها درخواست شده است فعالیت خود را صرفا بر اندیشه ورزی و ارائه طرح های نیازمحور و خلاقانه متمرکز کنند.

سرپرست مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تصریح کرد: بنابراین نکته قابل توجه در مورد این هیأت ها این است که وظیفه آن ها، طی کردن فرایندهای اجرایی در زمینه های پژوهشی و آموزشی برای به نتیجه رساندن مصوبات خود نیستند. بلکه وظیفه آنها رسیدن به طرح های نیاز محور است، البته باید در طرح های خود در خصوص امکان سنجی اجرایی نیز اندیشیده باشند، به گونه ای که مسؤولین استانی نیز به ضرورت و مزایای اجرای آن صحه گذارند.

کد خبر 5050802 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد علوم انسانی بازنگری دروس دانشگاهی خانواده وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها دانشجویان آزمون دانشنامه دندانپزشکی آموزش پزشکی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مرکز مطالعات دانشگاه آزاد سرفصل ها خواهد شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید

دهقانی فیروزآبادی در کنفرانس خبری معاونت علمی – فناوری ریاست‌جمهوری با تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه هوش مصنوعی گفت: «در حال حاضر هوش مصنوعی در همان فرصتی قرار گرفته است که اقتصاد دیجیتال در دهه ۹۰ داشت. شرکت‌های فعال در این حوزه فرصت بسیار خوبی برای رشد و توسعه دارند؛ همان‌طور که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال یک دههٔ قبل چنین فرصتی را در اختیار داشتند».

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، دیجیاتو و زومیت، معاون علمی-فناوری رئیس‌جمهور در خصوص رسیدن کشور به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، گفت: «سال گذشته گفت‌وگوهایی زیادی با رئیس‌جمهور و همین‌طور دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان برنامه‌وبودجه برای الزام ایجاد مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش، شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه‌ها و مدل‌های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی موردمطالعه قرار گرفت».

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه سال گذشته راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند، ادامه داد: «این مرکز ذیل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود. از آن موقع جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی برگزار شد و درنهایت از اسفند ۱۴۰۲، صندوق هوش مصنوعی با سرمایه ۱۰ همتی (۱۰ هزار میلیارد تومان) شکل گرفت که بخش خوبی از سرمایه آن از نهادهایی مانند صندوق توسعه ملی و مؤدیان مالیاتی مانند اپراتورها جذب شد.»

به گفته معاون رئیس‌جمهور، طی این مصوبات همچنین برنامه‌ریزی شد که مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ۳ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ (هاب)، مرکز داده بزرگ (دیتاسنتر) و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارائه می‌دهد. همان‌طور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها و نهادها قرار خواهد داد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد، گفت: «در حوزه مقالات و ارجاعات، ایران رتبه ۱۷ یا ۱۸ را دارد؛ اما در حوزه کاربرد رتبه ۷۰ تا ۸۰ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت‌ها در کشور است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۳ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم‌ها داشته باشیم. مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی دارد و از تمام دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که این مرکز را تقویت کنند».

وی در مورد تجهیزات و زیرساخت هوش مصنوعی افزود: «پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۳ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم، البته تحریم‌های شدیدی در این حوزه وجود دارد؛ حتی عربستان و امارات نیز که برای خرید GPU اقدام کرده‌اند و پول پرداخت کرده‌اند؛ تحریم شده‌اند. از دانشگاه‌ها و تمام کسانی که در کشور GPU دارند، دعوت می‌کنم که بعد از راه افتادن این اپراتور GPU خود را به این اپراتور بیاورند».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900274 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی