Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان در آستانه آغاز رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت در این زمینه ابراز خوش‌بینی و امیدواری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه‌ای با وبسایت خبری الانتشار ابراز خوشبینی کرد که هفته آینده اخبار اطمینان‌بخشی درباره تشکیل دولت منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد که در دو روز گذشته اتفاق خاصی نیفتاده و از ابتدای امروز شاهد تحرکات در این زمینه خواهیم بود.

از سوی دیگر منابع مربوطه اعلام کردند که برخی طرف‌ها می خواستند با تعویق زمان رایزنی‌های پارلمانی سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان را مجبور به استعفا از نامزدی خود برای نخست وزیری آینده لبنان کنند اما سکوت حریری و اصرار وی در به عهده گرفتن ماموریت تشکیل دولت مانع این اتفاق شد و مسئله تشکیل دولت پنج شنبه آینده حل می شود مگر این که اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ دهد.

وزیر بهداشت لبنان: قبل از پایان سال واکسن کرونا به لبنانی‌ها می‌رسدلبنان|توصیه 8 مارسی‌ها به حریری در آستانه رایزنی‌ها/موضع تعیین‌کننده حزب‌الله در تشکیل دولت

منابع مذکور همچنین تصریح کردند که البته روند تشکیل دولت در سایه اختلافات بالای میان دیدگاه سعد حریری در زمینه تشکیل دولت متخصصین یا تکنوکرات با سایر گروه های سیاسی و نیز یک استراحت 6 ماهه که حریری برای نیروهای سیاسی در نظر گرفته بسیار سخت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان تشکیل دولت رایزنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر