Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@04:16:29 GMT

آذربایجان کنترل 13 روستا در قره‌باغ را به دست گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۱۸۷

آذربایجان کنترل 13 روستا در قره‌باغ را به دست گرفت

رئیس‌جمهور آذربایجان بار دیگر ارمنستان را به نقض آتش‌بس متهم کرد و مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش، کنترل 13 روستا در قره‌باغ کوهستانی را به دست گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس،‌ الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صبح امروز (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش کنترل ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان کنترل چندین شهرک در جنوب غربی منطقه جبرئیل در امتداد خط تماس قره‌باغ کوهستانی را به دست آوردند.

وی در این خصوص نوشت: روستاهای سلطان‌لی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی، علی‌کیخانلی، گوملگ، حاجیلی، جیارچینویسلی، نیازگولار، کچل ممدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی، اسحاقلی منطقه جبرئیل آزاد شده است. قره‌باغ متعلق به (جمهوری) آذربایجان است.

بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد خط تماس منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.

پیش از آن نیز، ارمنستان بامداد روز گذشته، جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم و سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت00:04 تا 02:45 اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از 02:20 تا 02:45 اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.

انتهای پیام/ 4155/

منبع: آنا

کلیدواژه: آذربایجان آتش بس ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی نیروهای مسلح آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر بازگشت یک خانواده ۱۱ نفره را در منطقه اکوز داغی شهرستان هریس مسدود کرد و آن‌ها را در شرایط خطرناکی قرار داد و در نهایت، این خانواده پس از پنج ساعت نجات پیدا کرد.

بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بود، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شد. وجود دو کودک زیر شش سال بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین‌شان مشخص شد. عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات‌رسان پس از پنج ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هریس انتقال‌ دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌ احمر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر در این‌باره گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه‌دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از گردشگران و کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کوهروان تقاضا می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب کنند یا با رعایت تمام نکات ایمنی، اقدام به این کار کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس