Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:45:49 GMT

مسجدی که برای ۵۰ خانوار اشتغال ایجاد کرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۲۰۵

مسجدی که برای ۵۰ خانوار اشتغال ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام خداجو با بیان‌اینکه درهای مسجد صاحب الزمان(عج) تنها برای اقامه نماز به روی مومنین باز نیست، گفت: این مسجد با راه اندازی کارگاه خیاطی برای ۵۰ خانوار اشتغال ایجاد کرده است.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،مسجد از صدر اسلام تاکنون یک پایگاه مهم اجتماعی در راستای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های متعدد بوده است و پیامبر اکرم (ص) مهم ترین تصمیم‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی خود را برای مومنان و با مشورت آنان در این مکان مقدس می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مسجد صرفاً محلی برای ارتباط با خدا نبوده و نیست و ارتباط با جامعه و امت نیز در این مکان انجام می‌شده است.

 

مسجد می‌تواند بستری برای کسب ‌و کار حلال مردم باشد.از مهم‌ترین دستورات اقتصادی اسلام، کسب روزی حلال است. تلاش برای به دست آوردن روزی حلال از آن جهت مورد تأکید و عنایت ویژه قرار گرفته است که نقش به‌سزایی در جسم و روح انسان دارد و بی‌توجهی به آن، افزون بر عواقب اخروی، پیامدهای منفی و مخربی را برای روحیات و خلقیات انسان به‎وجود می‌آورد. مسجدی که هدف اصلی بنای آن، ایجاد مکانی مشخص برای عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال است، می‌تواند بستری نیز برای کسب روزی حلال که جزء مهمی از عبادت است، فراهم کند.

 

مسجد صاحب الزمان(عج) در شهرستان پاکدشت، این روزها برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای خرد و بزرگ  در حال تلاش است.قرار دادن بخشی از فضای مسجد برای ایجاد تولیدی‌ و استخدام افراد نیازمند محل، زمینه را برای کسب ‌وکار و درآمد 50 خانواده در این مسجد مهیا کرده است.

 

حجت الاسلام« کاظم خداجو» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در پاکدشت در زمینه اشتغال آفرینی برای افراد جویای کار گفت: مسجد با تهیه 50 چرخ خیاطی و تاسیس یک کارگاه تولیدی برای50 نفر از افراد بی بضاعت که در زمینه خیاطی مهارت داشتند، اشتغال ایجاد کرده است.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بیان کرد: این کارگاه تولیدی به صورت شیفت بندی فعالیت می کند و برای شیفت شب آن تعدادی از دانشجویانی نیازمندی که توان پرداخت هزینه های خوابگاه و دانشگاه را ندارند، به کار مشغول هستند.

 

 حجت الاسلام خداجو در ادامه از تشکیل شورای فرهنگی جوانان در مسجد خبر داد و گفت: تصمیم گیری برنامه های فرهنگی مسجد و تشکیل هیئت های مذهبی و نیز دوره های آموزشی در شورای فرهنگی جوانان انجام می شود ضمن اینکه با راه اندازی صندوق قرض الحسنه در مسجد تاکنون به تعداد زیادی از جوانان نیازمند وام اعطا شده است.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با اشاره به رویکرد مسجد برای جذب همه اقشار وگروه های سنی به مسجد قبل از بحران کرونا گفت: یکی از برنامه های ما برای جذب به مسجد این بوده است که فضای مسجد را برای مخاطبان بویژه کودکان و نوجوانان فضایی جذاب کنیم به همین جهت ما درزیر زمین مسجد فضایی را برای بازی و ورزش کودکان اختصاص دادیم تا ضمن بازی در این فضا در نمازهای جماعت مسجد نیز حضور داشتند و همین موجب شد که حضور آنها در مسجد دائمی شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن سعی کردیم در کارگاه آموزشی مفاهیم دینی را با زبان کودکان به آنها منتقل کنیم.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با اشاره به برنامه های این مسجد پس از بحران کرونا گفت: بعد از بحران کرونا با همکاری خیرین تلاش کردیم که بسته های حمایتی به خانواده های آسیب دیده در بحران کرونا توزیع کنیم. علاوه برآن اقدام به توزیع چند هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده به محرومین و خانواده های بی بضاعت کردیم که این محلول ضدعفونی کننده با همکاری تعداد از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با استانداردهای لازم تهیه شد.

 

 حجت الاسلام خداجو همچنین از تربیت 40 طلبه  در این مسجد خبر داد و گفت: این طلاب در برنامه های فرهنگی مسجد و شهرستان پاکدشت مشارکت گسترده ای دارند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مومنانه مسجد صاحب الزمان عج مسجد مسجد صاحب الزمان عج بحران کرونا حجت الاسلام جماعت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت با مسئولان ادارات و مدیران شهرک‌های صنعتی و صاحبان صنایع در عرصه کسب‌وکار با محور بررسی راهکار‌های تعامل و همکاری دانشگاه با صاحبان صنایع اجرای رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حامد افشاری در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و حضور فعال صنایع می‌تواند یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی جهان را ایجاد کند.

وی افزود: نمونه بارز این تلاش و شعار ما می‌توانیم در عملیات غرورآفرین وعده صادق بود. ۲۵ سال پیش نمی‌توانستیم حتی یک سیم‌خاردار تولید کنیم؛‌ اما اکنون توانایی کشور به جایی رسید که جزء قدرتمندترین کشور‌های موشکی دنیا شده؛ بنابراین در بحث علمی هم می‌توانیم در خیلی از حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنیم و نه تنها در عرصه علمی؛ بلکه در عرصه بین‌المللی می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم که همه اینها احتیاج به خودباوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت گفت:‌ در منطقه غرب استان تهران ظرفیت‌هایی شامل صنایع، دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و با توجه به اینکه اکنون مشکل  کشور بحث امید است. با وجود اینکه نسبت به گذشته و دوران قبل از انقلاب رفاه و امکانات رفاهی نسبت به دوران قبل از انقلاب بیشتر شده؛ رسانه‌های غربی همیشه سعی در ایجاد ناامیدی و پوچ‌گرایی برای نسل جوان داشتند و همیشه باعث نگرانی مردم در منطقه و درباره آینده بودند که چه خواهد شد.

افشاری عنوان کرد: مهم‌ترین کار دانشگاهیان ایجاد امید، خودباوری و عمل کردن به شعار ما می‌توانیم و تحقق وعده‌های رهبری در شعار سال است. درصدد هستیم تا رویداد‌هایی نظیر رویداد صدرا را در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نظیر داشته باشیم و برنامه‌های تنظیم‌شده را در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است