Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@16:22:55 GMT

آذربایجان از آزادسازی 13 روستا خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۲۷۶

آذربایجان از آزادسازی 13 روستا خبر داد

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صبح امروز (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش کنترل ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» را به دست گرفتند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، علی اف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان کنترل چندین شهرک در جنوب غربی منطقه «جبرئیل» در امتداد خط تماس قره باغ کوهستانی را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص نوشت: «روستاهای سلطان‌لی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی،علی‌کیخانلی، گوملگ، حاجیلی، جیارچینویسلی، نیازگولار، کچل ممدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی، اسحاقلی منطقه جبرئیل آزاد شده است. قره باغ متعلق به (جمهوری) آذربایجان است».

علی اف در ادامه پیام خود با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار توافق آتش‌بس نوشت: «نیروهای مسلح ارمنستان، آشکارا، آتش‌بس انساندوستانه موقت که مورد توافق قرار گرفته بود را بعد از ساعت ۰۰:۰۲ ۱۸ اکتبر را از طریق حمله به روستاها و مواضع نظامی (جمهوری) آذربایجان نقض کرد. در نتیجه این اقدامات، افرادی کشته و زخمی شدند. ارتش (جمهوری) آذربایجان، پاسخ متناسبی به دشمن داد و چندین شهرک را از اشغال آزاد کرد».

بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد خط تماس منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.

پیش از آن نیز، ارمنستان بامداد روز گذشته، جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم و سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت ۰۰:۰۴ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از ۰۲:۲۰ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.

310310

کد خبر 1445016

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: الهام علی اف جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی نیروهای مسلح توافق آتش آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ