Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشورخواستار تامین هزینه‌های انرژی مراکز توانبخشی از محل هدفمندی یارانه ها شد.

قدس آنلاین: سعید سعدآبادی،‌ مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت بهداشت، اقدام به توزیع واکسن آنفولاانزا در میان مراکز شبانه روزی اعم از سالمندان، معلولین ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این واکسن در سراسر کشور توزیع شده و خوشبختانه با این اقدام، تا حدودی دغدغه مدیران مراکز از ابتلای مددجویان خود به بیماری آنفلوانزا کاهش یافته است.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با اشاره به توزیع واکسن‌ها در مراکز شبانه روزی معلولان و سالمندان، اظهار کرد: واکسن‌ها تنها به مددجویان حاضر در مراکز شبانه روزی اختصاص یافته و بدون شک اگر برای مددجویان مراکز روزانه نیز این واکسن اختصاص می‌یافت، کمک بزرگی به معلولان و سالمندان بود.

سعدآبادی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت مراکز روزانه بیشتر به صورت آنلاین است اما با توجه به وضعیت حساس معلولان و سالمندان، افرادی که در خانه خود زندگی می‌کنند نیز با تزریق این واکسن می‌توانستند خطر ابتلای کمتری را داشته باشند.

وی خواستار ارائه کمک‌های مجدد سازمان بهزیستی کشور به مراکز توانبخشی شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد شیوع موج سوم بیماری کرونا در کشور هستیم، درخواست ما این است که سازمان بهزیستی کشور بار دیگر یارانه ویژه‌ای را جهت تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز اختصاص دهد.

مدیر عامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور افزود: پیش از این سازمان بهزیستی طی 2 مرحله کمک‌هایی را به مراکز سراسر کشور داشت و این کمک‌های نقدی و غیر نقدی در جلوگیری از ابتلای مددجویان به بیماری کرونا بسیار تاثیر گذار است.

سعد آبادی با اشاره به اختصاص بخشی از کمک‌های سازمان بهزیستی به بحث درمان مددجویان خاطرنشان کرد: در صورتی که مددجوی معلول و یا سالمندی مبتلا به بیماری کرونا شود، مراکز می‌توانند بخشی از هزینه‌های مددجوی خودد را از طریق مبالغ دریافتی تحت عنوان یارانه از سازمان بهزیستی دریافت کنند و این کمک می‌تواند بخشی از هزینه‌های توان‌جویان را تامین کند.

وی بیان کرد: بدون شک کمک‌های قبلی سازمان بهزیستی برای پیشگیری از بیماری کرونا در مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی بسیار تاثیر گذار بوده و از این بابت باید از مسئولان سازمان بهزیستی تقدیر کرد.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با ارائه پیشنهادی مبنی بر اختصاص مبالغی ویژه به مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان جهت تامین هزینه‌های مرتبط با انرژی، اذعان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، مصرف انرژی در مراکز شبانه روزی غیر دولتی سازمان بهزیستی افزایش یافته و پیشنهاد می‌شود از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه ویژه‌ای برای تامین هزینه انرژی مراکز اختصاص پیدا کند.

سعدآبادی تاکید کرد: همچنین مسئولان وزارت نیرو و وزارت نفت می‌توانند هزینه‌های مرتبط با انرژی مراکز شبانه روزی غیر دولتی را رایگان کرده و یا برای این مراکز تخفیف حداکثری را لحاظ کنند.

وی متذکر شد: درخواست ما از سازمان بهزیستی این است که این موضوعات را با کمک انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی پیگیری کرده تا شاهد نتایج مناسبی در این رابطه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراکز توانبخشی مقابله با کرونا معلولین مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی بیماری کرونا غیر دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری