Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:54:42 GMT

۲۵ هکتار از اراضی باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۳۲۰

۲۵ هکتار از اراضی باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال گزارش های مردمی درخصوص تغییر کاربری اراضی  کشاورزی و باغی منطقه فشند شهرستان ساوجبلاغ  توسط برخی از دلالان و افراد فرصت طلب بلافاصله موضوع در دست بررسی و بازدید قرار گرفت.

وی افزود: پس از اطمینان از صحت اخبار طی یک عملیات ضربتی و فوری حسب دستور ویژه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی نسبت به تخریب دیوارکشی ها و قطعه بندی ها در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده‌ یگان حفاظت از اراضی  البرز بیان داشت: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون‌ و مقررات حفظ کاربری از اراضی کشاورزی و باغ ها بوده صورت گرفته است.

موسوی، نتیجه اجرای قانون در این منطقه را تخریب تعداد ۵۳ مورد قطعه بندی ، تفکیک و دیوار کشی انجام شده در باغات منطقه اعلام که‌ مساحت ۲۵ هکتار آزادسازی بدنبال داشته است.

فرمانده یگان حفاظت ضمن قدردانی از حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ که دلسوزانه و با هدف حفاظت از منابع اقتصادی کشور و امنیت غذایی جامعه به طور کامل و مستمر از ماموریت های جهاد کشاورزی حمایت قانونی داشته اند تذکر داد شاید افرادی تصور داشته باشند بعد مسافت برخی از مناطق یا روستاها سبب پنهان ماندن تخلفات بویژه تغییرات در کاربری اراضی باشد که این دسته از قلع و قمع ها نشانگر اشرافیت بر مناطق بوده که به طور ویژه نیز مورد برخورد قرار می گیرند.

وی تاکید کرد که اجرای قانون در خصوص تغییرات کاربری غیر مجاز به طور مستمر ادامه دارد.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی و باغی است.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز اخبار کنکور اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز