Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاع احسانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز در سراسر کشور با هدف تداوم درمان و مقابله با برگشت به اعتیاد به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.

وی مهمترین کار این نوع مراکز را سم زدایی، بازتوانی، مراقبت،حرفه آموزی و اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی خدمات در این مرکز تا یکسال با یارانه دولتی برای ۴۰ نفر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه بر اساس این طرح با دوره درمان یکساله، به صورت چهار ماه اقامت شبانه‌روزی و هشت ماه به صورت سرپایی خواهدبود، ادامه داد: مصرف کنندگان موادمخدر و معتادان متجاهر در مدت چهارماه، بدون ارتباط با بیرون و فقط ملاقات خانواده در شرایط خاص، نگه‌داری می‌شوند.

احسانی خاطرنشان کرد: این مرکز مجهز به پزشک، مددکار و روانشناس است که در طول چهارماه به درمان، سم‌زدایی و روان‌کاوی معتادان می‌پردازند.

وی اظهار داشت: این افراد از ماه پنجم تا یکسال در ارتباط با مرکز، هفته ای ۲ تا سه جلسه در زمینه‌های  مختلف بازتوانی و درمان تحت نظارت قرار می‌گیرند.

احسانی عنوان کرد: اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشتند با کمک مددکار به شغل قبلی خود ادامه می‌دهند و در غیر این صورت با مهارت‌آموزی، اعطای مدرک فنی‌وحرفه‌ای، تسهیلات اشتغالزایی و حمایت‌های خاص در مراکز، به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری بخش غیردولتی و با هدف گسترش کار و حمایت تعداد بیشتری از معتادان، از ۱۳ آبان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

احسانی، حمایت شغلی، خانواده و تغییر نگرش خانواده نسبت به معتاد بهبود یافته را از راه‌های موثر در کاهش بازگشت به اعتیاد در این افراد دانست و از توجه دولت به توانمندسازی و بازتوانی معتادان جامعه قدردانی کرد.

برچسب‌ها معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور معتادان متجاهر همدان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری