Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان روز دوشنبه در جلسه سیاست گذاری اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" استان، تکریم و ارتقای شأنیت و جایگاه ایتام و فرزندان محسنین را وظیفه انسانی، اجتماعی، دینی و اخلاقی تک تک شهروندان عنوان کرد و افزود: لازم است فرهنگ اکرام ایتام را در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای جامعه، بیش از پیش تقویت و جاری و این باور را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش مرادی نافچی بر لزوم تشکیل ستاد استانی و نیز کمیته های شهرستانی برای اجرای طرح تکریم ایتام اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از ایتام و فرزندان محسنین، میدان عمل است و نباید صرفا به توصیه آن اکتفا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت خیران در رمینه اکرام ایتام و فرزندان محسنین اشاره کرد و گفت: اگر این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم و در این زمینه گام برداریم برکات آن جزو باقیات صالحات خواهد شد.

"فرزندان محسنین" شامل کودکان با سرپرست ناتوان است.

لزوم ایجاد بانک اطلاعات از اقشار آسیب پذیر استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات از اقشار آسیب پذیر در استان تاکید کرد و گفت: برخی از نیازمندان در استان هستند که در لیست هیچکدام از نهادهای حمایتی و خیریه ای قرار ندارند.

مسیح الله سلطانی افزود: سپاه استان بانک اطلاعاتی از نیازمندان استان تدوین کرده است که لیست آن نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

سرانه ایتام در زنجان ۲ برابر میانگین کشوری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز در این جلسه هدف از اجرای طرح " هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" را ایجاد بستر مناسب برای تربیت و تعالی ایتام، کاهش آلام و مشکلات مادی و معنوی و احیای فرهنگ یتیم نوازی در جامعه برشمرد و گفت: اکنون در سایه مشارکت خیران استان، میانگین سرانه ایتام در استان زنجان ماهانه ۸۲۰ هزار تومان و این رقم در کشور ۴۰۰ هزار تومان است.

 هدایت صفری افزود: میانگین پرداختی به فرزندان محسنین نیز در استان زنجان ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و میانگین کشوری در این حوزه، ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: با اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" زمینه مشارکت خیران برای حمایت بیشتر از یک هزار و ۲۰۴ یتیم و ۲ هزار و ۲۵۸ فرزند محسنین در استان زنجان فراهم می شود.

وی افزود: هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۹۶ حامی ایتام و ۱۲ هزار و ۴۸۹ حامی فرزندان محسنین در امر حمایت از جامعه هدف در استان مشارکت دارند.

صفری تعداد کل کارمندان استان زنجان را ۳۴ هزار و ۸۸۴ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری انجام شده قرار است با اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی"، مشارکت نزدیک ۱۷ هزار کارمند خیر در امر حمایت از ایتام و فرزندان محسنین جلب شود.

وی افزود: هم اکنون نزدیک چهارهزار نفر از کارمندان استان در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

صفری افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ در زمنیه حمایت از فرزندان ایتام و محسنین مشارکت کنند. 

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استانداری زنجان زنجان کمیته امداد امام خمینی استانداری زنجان زنجان اخبار کنکور کارمند حامی یک فرزند معنوی ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان زنجان هزار تومان اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره