Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، طی چند روز گذشته دانشجویان آماده به تحصیل در ایتالیا با ثبت سوژه‌ای در خصوص «مشکل متقاضیان ویزای دانشجویان ایتالیا را حل کنید» با امضای بیش از ۳۵۰۰ نفر، گلایه‌هایی را از سیستم نوبت‌دهی روادید شرکت CKGS از سوی سفارت ایتالیا در تهران به سامانه «فارس من» ارسال کردند.

 

در همین راستا سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من» اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته شدن مرزها، سفارت اکثر کشورهای خارجی در ایران روال نوبت‌دهی خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سفارت ایتالیا تعیین وقت برای مصاحبه دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور را از اوایل مرداد تا ۱۰ آذر (۳۰ نوامبر ۲۰۲۰) تمدید کرد.

 

وی با اشاره به برون‌سپاری بخش نوبت‌دهی مصاحبه سفارت ایتالیا به شرکت واسطه‌ای برای انجام مراحل پذیرش دانشجویان، گفت: سفارت ایتالیا چند سالی است که امور مربوط به وقت‌دهی و صدور ویزا را به یک شرکت واسطه به نام کاکس واگذار کرده است که متأسفانه شاهد کارشکنی‌هایی از سوی این شرکت در بحث ظرفیت پذیرش دانشجویان برای تعیین زمان مصاحبه هستیم. 

 

این سردبیر تصریح کرد: طبق برآورد آمارها امسال حدود ۲۵۰۰ متقاضی دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا وجود دارد اما از زمان باز شدن سایت کاکس با مشکلاتی از جمله عملکرد ضعیف این سیستم، پهنای باند اینترنت ضعیف، جولان دلالان در فروش نوبت‌ها، نامشخص بودن زمان باز شدن سایت و نبود سازوکار مناسب از جانب این شرکت برای اعطای وقت مصاحبه مواجه بوده‌ایم.

 

وی همچنین نقطه ضعف دیگر شرکت کاکس را بی‌برنامگی در اعلام زمان باز شدن سایت عنوان کرد و گفت: این شرکت واسطه بدون اعلام قبلی، اقدام به بازگشایی سایت می‌کند به گونه‌ای که دانشجویان، گروه‌های کشیک تشکیل داده و مدام در حال رصد سایت هستند. نکته جالب دیگر اینکه تایم اعلام شده از سوی شرکت با زمان باز شدن سایت همخوانی ندارد که این مسأله باعث سردرگمی دانشجویان شده است.

سردبیر سوژه با اشاره به حجم بالای متقاضی و بعضاً اخلال در ورود به سایت، خاطرنشان کرد: زمان‌های ارائه شده برای نوبت‌دهی، متناسب با تعداد کل متقاضیان نیست و با توجه به اینکه یک ماه بیشتر برای پذیرش مصاحبه دانشجویان باقی نمانده است چنانچه با همین روند مواجه شویم، شاهد نرسیدن وقت به خیل عظیمی از متقاضیان خواهیم بود و رسماً خیلی از فرصت‌ها سوخته خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در گذشته سیستم رزرو به گونه‌ای طراحی شده بود که نوبت‌ها به صورت دو شیفت در دسترس قرار می‌گرفت اما اکنون به یک شیفت تنزل یافته، این در حالی است که موضوع افزایش ظرفیت‌های نوبت‌دهی و تمدید وب‌لاین‌ تعریف شده را بارها به سفارت و وزارت امور خارجه انعکاس داده‌ایم. 

 

این مخاطب با اشاره به اینکه نامه‌هایی به صورت ایمیل، کتبی و حضوری برای حل مشکلات به استحضار شرکت کاکس، سفارت ایتالیا، وزارت امور خارجه و حتی وزارت علوم ایتالیا ارسال شده، گفت: با وجود اینکه مدارک‌مان آماده است اما همچنان معطل مانده‌ایم. در حال حاضر هیچ‌گونه مساعدتی با دانشجویان نشده و به راحتی شاهد از بین رفتن فرصت دانشجویانی هستیم که سال‌ها برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا زمان و وقت خود را هزینه کرده‌اند.

 

سردبیر سوژه در پایان ضمن درخواست مطالباتی از سوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی خواستار افزایش ظرفیت وقت‌دهی یا تمدید مهلت سفارشات برای اعطای ویزای دانشجویی، شفاف‌سازی روند وقت‌دهی شرکت واسطه‌ای سفارت ایتالیا و پاسخگویی مسؤولان ذیربط و تلاش برای حل مشکلات، شدند.

 

گفتنی است؛ حمایت‌های این کمپین مردمی همچنان در حال افزایش است و امیدواریم با پیگیری خبرنگاران فارس، مشکل این دانشجویان را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور خارجه سفارت ایتالیا فارس من زمان باز شدن سایت سفارت ایتالیا شرکت واسطه نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به امکان تولید خودرو پژو پارس تا پایان بهار ۱۴۰۳، شرایط انتخاب و واریز وجه برای بخشی از متقاضیان خودرو پارس XU۷P براساس اولویت ثبت نام به شرح جداول پیوست ایجاد شده است.

قیمت قطعی و علی الحساب خودروهای برقی وارداتی اعلام شد | چه کسانی می توانند ثبت نام کنند؟

متقاضیان فوق می توانند طی مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب و واریز وجه اقدام کنند.

توضیحات:

کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه های فراخوان اولویت های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم الاجرا خواهد بود.

ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر

در صورت انتخاب شرایط نقد و اقساط، هزینه ترهین به مبلغ ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان در هنگام ثبت نام و واریز وجه پیش پرداخت دریافت و هزینه فک رهن پس از پایان اقساط و قبل از خروج از رهن دریافت خواهد شد.

کد خبر 849649 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی