Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@09:01:02 GMT

کمبود مرغ زنده، دلیل گرانی مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۲۶۴

کمبود مرغ زنده، دلیل گرانی مرغ در بازار

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان با اشاره با کاهش کشتار مرغ در اصفهان، گفت: متاسفانه طی هفته گذشته مرغ کمتری از سوی مرغداران تحویل کشتارگاه ها شده است.

حمیدرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: طی هفته گذشته هیچ تغییری در روند کشتارگاه ها ایجاد نشده، اما دلیل گرانی مرغ، کمبود مرغ زنده در کشتارگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کشتارگاه در سطح استان اصفهان به صورت ۲۴ ساعته آماده کشتار است و هر میزان مرغی که برای آنها ارسال شود، در استان کشتار خواهد شد، تاکید کرد: علت اصلی این مشکل کمبود مرغ زنده در کشتارگاه ها است که متاسفانه طی هفته گذشته مرغ کمتری از سوی مرغداران به کشتارگاه ها رسیده است، همچنین این روزها علاوه بر کاهش تولید مرغ زنده، میزان تولید بوقلمون نیز کاهش یافته است.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان همچنین به دلیل دیگر افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه در واردات کنجاله سویا و ذرت به عنوان دو خوراک اصلی مرغ دچار مشکل هستیم و اگر این دو نهاده با ارز دولتی به دست تولیدکنندگان نرسد، مرغداران ناچار به تهیه آنها با نرخ ارز آزاد هستند که افزایش نرخ ارز نیز با تاثیر بر افزایش قیمت مرغ، تولید را به خطر می اندازد.

وی درباره روند کاهشی کشتار مرغ، اظهار کرد: میانگین مصرف مرغ استان اصفهان در ماه های اخیر ۵۰۰ تن بوده که طی چند روز گذشته با کاهش ۱۰۰ تنی، میزان کشتار مرغ در استان به ۴۰۰ تن رسیده است.

به گفته شیخان، در حال حاضر ۱۸ کشتارگاه صنعتی مرغ در اصفهان فعال هستند که به دلیل شرایط موجود میزان کشتار آنها کاهش یافته است.

وی، درباره اینکه آیا تقاضای مردم برای خرید مرغ، موجب افزایش قیمت آن شده است، توضیح داد: دلیل افزایش قیمت مرغ، تقاضای بیشتر مردم نیست و باید توجه داشت که مرغ هنوز نسبت به دیگر اقلام پروتیئنی همچون گوشت قرمز، بلدرچین، بوقلمون و... قیمت پایین تری دارد، بنابراین همواره تقاضای مردم برای خرید مرغ نسبت به دیگر اقلام پروتئینی بیشتر است و به همان نسبت میزان کشتار مرغ، مردم این محصول را خریداری می کنند.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان همچنین درباره قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه و همچنین مرغ برای مصرف کننده، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار تومان است که درب کشتارگاه به ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان می رسد و با احتساب افزایش ۸ درصدی سود برای مغازه دار، مرغ با نرخ ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی درباره قیمت متفاوت و بالاتر برخی مرغ های موجود در بازار همچون مرغ شمال یا سبز، توضیح داد: نرخ گذاری این مرغ ها مربوط به استان اصفهان نیست و با توجه به اینکه آنها به استان وارد می شوند مشمول هزینه های حمل بار و کرایه شده که این موجب تفاوت نرخ مرغ اصفهان با مرغ های وارداتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ زنده مرغ كشتارگاه مرغ استان اصفهان افزایش قیمت مرغ کشتارگاه ها کشتار مرغ صنعتی مرغ مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد