Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد هیچ پول بلوکه شده‌ای در چین نداریم و منابع‌مان در این کشور برای تامین نیازهای کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدس آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به سفر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به تهران و دیدار او با محمد جواد ظریف، و دیگر مقامات کشور، گفت: ایران افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌یافته و با صلح و ثبات را به نفع منطقه می‌داند، تصریح کرد: این خواسته همیشگی ایران بوده و تلاش خود را در این باره کرده و خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران می‌تواند کمک اصیلی برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باشد که نتیجه آن سربلندی و موفقیت دولت و ملت افغانستان و پاسداری از دستاوردهای آنها باشد.

خطیب زاده همچنین با اشاره به تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ژاپنی خود درباره پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور، اظهار داشت: موضوعات جدی در این رایزنی بود و امیدواریم طرف ژاپنی به تعهدات خود در نظام حقوق بین‌المللی عمل کند.

پمپئو خودش هم باور ندارد تحریم‌هایشان اثر کرده

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع لغو تحریم‌ها و محدودیت های تسلیحاتی ایران بر مبنای برنامه زمانبندی قطعنامه 2231 از روز یکشنبه و به طور خودکار پرداخت و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران موفق شد یکجانبه‌گرایی آمریکا را شکست بدهد، در واکنش به تهدید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مرود تحریم کشورهایی که با ایران معامله تسلیحاتی داشته باشند  خاطرنشان کرد: این نوع موضع‌گیری و حرف زدن نشان میدهد آقای پمپئو خودش هم باور ندارد که تحریم‌هایشان موفق بوده است.

وی با بیان اینکه ما در چارچوب مقررات بین الملل عمل خواهیم کرد، افزود: لغو محدویت های تسلیحاتی یکی از دستاوردهای برجام بود، نه همه ان. ولی ما به دلیل فشارها و قانون شکنی آمریکا و تحریم های یکجانبه آنهاو بد عهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان و هراس برخی کشورها با مشکلاتی مواجه شده‌ایم اما این ذره ای از وظیفه دولت در تامین نیازهای مردم کم نمی‌کند و ما تا لحظه آخر همراه مردم هستیم.

پاسخ صریح خطیب زاده به اهانت وزیر خارجه کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست به موضوع هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و با تراژدی خواندن این حادثه احقاق حقوق خانواده جان باختگان این سانحه را وظیفه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت:  ایران از روز اول همکاری کاملی در این باره داشته است.

خطیب زاده با یادآوری اینکه دولت کانادا در این ماجرا طرفیتی ندارد، اضافه کرد: طرف ما دولت اوکراین است و مذاکرات برای جبران خسارت‌ها و هواپیما در خطوط هوایی این کشور در جریان است که براساس معاهداتی که عضو آن هستیم صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادبیات فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر خارجه کانادا در مورد ایران را سخیف و زشت عنوان کرد و اظهار داشت: من سال‌ها به عنوان دیپلمات در کانادا بودم. ادبیات سخیف، کلمات به دور از ادب و رفتار غیردیپلماتیک وزیر خارجه کانادا چیزی نیست که در پشت درهای بسته دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در پشت درهای بسته آنها مودب هستند و حرف‌هایشان نشان از درخواست برای حضور در مذاکره است چون آنها می‌دانند که طرفیت در مذاکرات ندارند. 

هیچ پولی در چین بلوکه نیست

سخنگوی وزارت ماور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گزارشهای رسانه‌ای در مورد بلوکه شدن پولهای ایران در چین و بهانه تراشی مقامات این کشور، با تاکید بر اینکه اساسا این خبر غلط است، گفت: هیچ پولی از مادر چین بلوکه نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته هیچ دو کشوری نیستند که با هم مشکلاتی نداشته باشند. ما با روسیه هم مشکلاتی داریم اما اینگونه نیست که پولی از ما در چین بلوکه شده باشد. منابع مختلف ما  در چین هست که برای تامین نیازهای کشور استفاده می‌شود و شرایط منابع ما در چین کاملا متفاوت از منابع بلوکه شده در کره و ژاپن و عراق است.

ادامه دارد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه سعید خطیب زاده کانادا سقوط هواپيماي اوكرايني منابع ایران چین پول های بلوکه شده ایران لغو تحریم های تسلیحاتی ایران وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت چین بلوکه وزیر خارجه بلوکه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند