Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی  با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم  هر سال باید برای ۵ هزار روستا در کشور سند اشتغال تدوین و در طول این برنامه ۲۵ هزار سند اشتغال نهایی شود گفت: هم اکنون مطالعه این طرح در ۶۵ روستای دارای ظرفیت منحصر بفرد استان انجام شده و در قالب سایت عرضه محصولات و صنایع روستایی در روستا‌های لیقوان تبریز، علویان مراغه، پیام مرند، قزلجه میدان بستان آباد و ورنکش میانه در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای اجرای این طرح در هر کدام از این روستا‌ها یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به عنوان منابع اولیه و زمین از سوی دهیاری تامین شده و طراحی سایت آن‌ها در حال انجام است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این سایت‌ها محصولات و صنایع دستی به صورت مستقیم تولید و عرضه می‌شود گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از این سایت‌ها برای تعدادی از روستاییان زمینه اشتغال ایجاد و بخشی از واسطه گری ها حذف می‌شود و سود اولیه به خود روستاییان تعلق می‌گیرد.

کرمی گفت: سایت روستای قزلجه میدان بستان آباد به عنوان نخستین سایت صنایع دستی کشور دارای ۱۲۳ غرفه برای تولید و عرضه محصولات و صنایع دستی است که هم اکنون خیابان کشی و اجرای معابر آن تمام شده و تاسیسات زیربنایی آن نیز در حال اجراست.

او با بیان اینکه برای اجرای سایت روستای قزلجه میدان حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود،گفت: تاکنون برای اجرای بخش‌هایی از این سایت حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها در این سایت در صورت طی مراحل واگذاری، این سایت به بهره برداری می‌رسد.

کرمی با اشاره به اینکه سایت‌های تولید و عرضه محصولات و صنایع دستی روستایی در زمینی به وسعت یک تا ۴ هکتار در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود افزود: سایت‌های پیام مرند و علویان مراغه نیز در حال طی مراحل اجرا بوده و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری برسد.

هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۶ کد آبادی در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۸ روستا آن دارای سکنه بوده و یک هزار روستا به مرور زمان خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند اشتغال روستایی سایت صنایع دستی محصولات و صنایع آذربایجان شرقی صنایع دستی سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار بروجن گفت: رفع مشکلات و تسریع در روند توسعه روستای امام‌قیس بخش گندمان این شهرستان در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
فتاح کرمی افزود: ساماندهی گلزار شهدا، تسریع در اجرای رفع تداخلات زمین‌های مستثنیات و ملی، تکمیل طرح حفر چاه آب آشامیدنی، اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت معابر با اولویت دنبال و اجرایی شود.
وی افزود: تجهیز سالن ورزشی، اصلاح شبکه‌های برق روستایی، بهسازی جاده و کمربندی روستا، توسعه گردشگری، پیگیری و ایجاد بوم‌گردی در چشمه علی روستای امام‌قیس از مهمترین نیاز‌های توسعه‌ای این روستا است.
روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام