Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ضمن اشاره به شناسایی ۴۰۰ رقبه وقفی جدید در کاشان گفت: ارزش موقوفات جدید ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مسلم محمودزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز هفته وقف و گرامیداشت این ایام اظهار داشت: حدود 400 رقبه وقفی در سطح شهرستان کاشان از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی و در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکثر این رقبات کشاورزی و در اختیار کشاورزان بوده است، افزود: این رقبات مساحتی حدود 100 هکتار داشته و ارزش آنان 250 میلیارد ریال است که در حال طی فرآیند تنظیم قرارداد اجاره به متصرفین هستند و اقدامات لازم در این زمینه در حال پیگیری است.

مسیر وقف‌های جدید را باید به سمت وقف سلامت هدایت کردثبت نخستین وقف مشارکتی در بیرجند / خیرین بیرجندی بنگاه آب لوله ‌را ‌ثبت کردند‌ + فیلمدهه وقف؛ بیماران در بیمارستان‌ موقوفه شیراز رایگان ویزیت می‌شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ضمن اشاره به انجام نقشه‌برداری املاک زراعی و تهیه جی آی اس تمامی رقبات و املاک زراعی به صورت مجزا ابراز داشت: ممکن است قراردادهایی پیش از آن با مستاجران بر روی آب و ملک مزروعی موقوفات تنظیم شده بود که با این اقدام به صورت جداگانه رقبه جداگانه در سامانه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند انعقاد قرارداد اجاره رقبات شهرستان کاشان پیشرفت خوبی داشته است، گفت: کاشان دارای دو هزار و 333 موقوفه و هشت هزار و 925 رقبه وقفی است که خوشبختانه با پیگیری‌های اخیر و طرح شناسایی رقبات در کاشان این آمار افزایش خوبی داشته است.

انتهای پیام/801/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کاشان رقبه وقفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم