Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:15:08 GMT

تولید شمش فولادی ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۷۱۸

تولید شمش فولادی ۱۰ درصد افزایش یافت

گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در دوره این گزارش تولید بیلت و بلوم به رقم هشت میلیون و ۶۳۶ هزارتن و اسلب در این مدت به رقم پنج میلیون و ۷۵۶ هزار تن رسیدکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

میزان تولید بیلت و بلوم در نیمه نخست پارسال هفت میلیون و ۶۷۶ هزار تن و اسلب پنج میلیون و ۴۱۳ هزار تن ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش هشت درصد تولیدات فولادی

تولیدات فولادی ( مقاطع طویل و تخت) در نیمه نخست امسال به رقم ۱۱ میلیون و سه تن رسید که در مقایسه با ۱۰ میلیون و ۱۷۳ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال ۹۸ افزایش هشت درصدی را ثبت کرد.

آمار مورد بررسی نشان می دهد که تولید مقاطع طویل فولادی در ۶ ماهه ابتدایی ۹۹ به میزان پنج میلیون و ۵۶۴ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ با افزایش ۱۳ درصدی  روبرو شد.

همچنین تولید مقاطع تخت فولادی نیز در دوره این گزارش به پنج میلیون و ۴۳۹ هزار تن رسید و نسبت به پنج میلیون و ۲۶۷ هزار تن عملکرد نیمه نخست پارسال رشد سه درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، پیش از این سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ میلیون تن درسال ۹۹ رسیده است.

جعفر سرقینی افزود: امروز به همت متخصصان ایرانی و با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمن به ظرفیت ۳۷ میلیون تن فولاد خام در کشور رسیده‌ایم.

به گفته وی، اکنون ایران به رتبه ۱۰ فولاد در دنیا دست یافته و با این پیشرفت درچند سال گذشته توانسته فرانسه و ایتالیا را از لحاظ تولید فولاد پشت سربگذارد.

سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن وتجارت این راهم گفته بود: سال ۹۱ حدود ۶.۵ میلیون تن واردات و ۱.۵ میلیون تن صادرات فولاد ثبت شده بود، اما درسال ۹۸ در زمینه صادرات فولاد رکورد زده شد و به ۱۲ میلیون تن صادرات انواع فولاد دست یافتیم، ضمن اینکه میزان واردات به چند صد هزار تن فولادهای خاص رسیده که با توسعه های انجام شده در فولاد آلیاژی ایران، این بخش هم در داخل پوشش داده می شود.

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان فولاد وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا انجمن تولید کنندگان فولاد ایران انجمن آهن و فولاد ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان فولاد وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا انجمن آهن و فولاد ایران صادرات غیر نفتی فولاد مبارکه اصفهان فولاد وزارت صنعت معدن و تجارت ایتالیا انجمن آهن و فولاد ایران صادرات غیر نفتی اخبار کنکور پنج میلیون میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت