Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان سرپرستی تیم ایران در در این دور از مذاکرات را بر عهده دارد و معاون حقوقی وزیر امور خارجه اوکراین ریاست تیم کشورش را بر عهده دارد. این مذاکرات از امروز تا ۳۰ مهرماه در تهران ادامه خواهد داشت.
در جریان این مذاکرات در ابتدا جلسات کارشناسی کمیته‌ها برگزار می‌شود و سپس معاونین وزیران امورخارجه دو کشور نتایج جلسات کارشناسی را مورد بحث قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن بهاروند معاون وزیر خارجه و رییس هیات ایرانی در این مذاکرات، در مورد محور رایزنی‌های تهران و کی‌یف دراین دور از مذاکرات گفته است: در این دور از مذاکرات سه جلسه فنی برگزار خواهد شد یکی از این جلسات در مورد بحث‌های فنی است که سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد. یک جلسه در مورد مسائل قضایی است که همکاران قوه قضاییه انجام می‌دهند و یک جلسه هم در مورد مسائل حقوقی درباره میزان غرامت افراد و هواپیماست.
بهاروند با بیان اینکه پس از آنکه این سه گروه با یکدیگر ملاقات کرده و پیشرفت حاصل شد، یک جلسه عمومی خواهیم داشت، افزود: در آن جلسه، من و همتای اوکراینی به علاوه همه گروه‌هایی که با هم مذاکره کردند، حضور خواهیم داشت و پیشرفت‌های آن‌ها را می‌بینیم.
وی ادامه داد: اگر راهنمایی لازم باشد، راهنمایی‌هایی را انجام می‌دهیم و قدم‌های بعدی را تعریف می‌کنیم که دور بعدی مذاکره باشد. سعی‌مان این است که هر چه سریعتر در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسانیم

به گزارش ایسنا، دور اول این مذاکرات در روز‌های ۹ و ۱۰ مرداماه سال جاری به سرپرستی محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در شهر کی‌یف اوکراین برگزار شد.

در ملاقات هیات ایرانی با "یوگنی ینین" معاون وزیر امور خارجه و هیات کارشناسی اوکراینی، ابعاد مختلف فنی و حقوقی حادثه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ادامه مسیر همکاری‌های دو کشور توافقات لازم بدست آمد.
پس از مذاکرات دوجانبه معاونین وزرای خارجه دو کشور، نشست مجازی با حضور نمایندگان کشور‌های دخیل در موضوع شامل کانادا، انگلیس و سوئد برگزار شد.

در ملاقات هیات ایرانی با وزیر امور خارجه اوکراین نیز، طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، بر ضرورت سریع حل و فصل موضوع سانحه سقوط هواپیما تاکید کردند.
به گزارش ایسنا، چندی پیش محسن بهاروند معاون وزارت امور خارجه درباره سفر هیات ایرانی به ریاست خود به کی‌یف گفت: این سفر به همراه هیاتی متشکل از ۹ نفر از نمایندگان سازمان‌های ذیربط از نیرو‌های مسلح، قوه قضاییه، ریاست‌جمهوری و سازمان هواپیمایی کشوری به اوکراین انجام شد و با همکاران اوکراینی مذاکرات خوبی داشتیم.

بهاروند در خصوص مذاکرات با طرف اوکراینی اظهار کرد: در روز اول سفر با نمایندگان ذیربط اوکراینی و نمایندگان وزارت امور خارجه این کشور مذاکره داشتیم. در روز دوم هم با وزیر امور خارجه اوکراین مذاکره کردیم. ما نسبت به مذاکراتی که انجام شد تا اینجا خوش‌بین هستیم و تفاهم خوبی با همکاران اوکراینی داشتیم و سعی کردیم که سوءتفاهم‌ها رفع شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کی یف هواپیمای اوکراینی سانحه سقوط هواپیما اوکراین مذاکرات وزیر امور خارجه هیات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند