Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یک بانوی هنرمند اهل روستای لاسجرد بر حمایت از مسئولان از هنرمندان تأکید می‌کند و می‌گوید: بازار فروش هنر دست هنرمندان رونق چندانی ندارد و باید تقویت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سمیه رهایی یک بانوی جوان اهل روستای لاسجرد از توابع شهرستان سرخه است.

وی حدود 6 سالی هست که با سفر به استان اصفهان علاقه‌مند به هنر قلم‌زنی بر روی ظروف مسی شده است و اینگونه به جرگه هنرمندان پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی هنرمند، خوش ذوق و با انگیزه می گوید: برای آموختن این هنر یک سالی از لاسجرد به مرکز استان سمنان در رفت آمد بودن و این هنر زیبا را نزد اساتید حرفه‌ای نظیر استاد ابراهیمیان و استاد نصر آموختم و علاقه فراوان من به این هنر سختی راه را در نظرم آسان کرده بود.

جان تازه مسگری در طبس / صدای مسگری و قلم‌زنی در راسته بازار مسگران پیچید + تصاویرنمایشگاه قلم‌زنی روی فلز به مناسبت هفته گرامیداشت استان اردبیلزندگی "مولانا" در قاب قلم‌زنی+ تصاویرکسی دیگر از ‌حرفه ارزشمند قلم‌زنی استقبال نمی‌کند

بانو رهایی می گوید: پس از آموختن این هنر و فراگیری تمام فوت و فن‌های لازم برای آغاز کار و طرح زدن بر روی ظروف مسی و برنجی کار خود را از همان ابتدا در محیط خانه آغاز کردم.

وی عنوان می کند: بنده این سبک کار کردن را دوست دارم چون هم در کنار همسر و فرزندانم هستم و به رتبه و فتق امور خانه رسیدگی می کنم و هم در اوقات فراغتش به هنری که علاقه فراوان به آن دارم می‌پردازم و تا کنون مشکلی در این زمینه برایم ایجاد نشده است؛ چراکه برنامه‌ریزی دارم و تا کنون در هیچ یک از کارهایم خلل ایجاد نکرده است.

بانو رهایی عنوان می کند: هنر قلم زنی بر روی ظروف مسی و برنجی ظریف کاری‌های خاص به خود را دارد و اگر عاشق این کار باشی و یا هر هنر دیگر باشی می‌شود به موفقیت و اهداف مورد نظر در آن به آسانی دست یافت.

وی اضافه می کند: هنر دست هنرمندان باید بیش از پیش مورد حمایت مدیران و مسئولان امر به ویژه در حوزه فروش محصولات و بازاریابی مرتبط با آن قرار گیرد.

این بانوی هنرمند می‌گوید: چندین نفر تا کنون درخواست آموزش این هنر را با من درمیان گذاشته‌اند که متأسفانه این درخواست‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا شد و در حال حاضر این امکان برایم وجود ندارد؛ ولی با توکل بر خدا پس از مهار کرونا قصد دارم به علاقه‌مندان به این حرفه زیبا آموزش دهم.

بانو رهایی عنوان می‌کند: این هنر علاقه‌مندان و مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر بازاریابی درستی در این زمینه انجام شود می‌توان گفت درآمدزایی قابل توجهی دارد و می‌توان بر روی این هنر برای یک منبع درآمدی مناسب و سودده حساب کرد.

وی از اثرات شیوع کرونا بر کارش نیز می‌گوید: یکی از فعالان این حوزه هنری به من پیشنهاد انجام کاری مشترک را داد که متأسفانه آن هم همزمان شد با شیوع کرونا و قرارداد ما بین ما لغو و‌ منحل شد.

بانو رهایی خاطرنشان می کند: تا کنون برای فروش محصولاتش تنها از طریق فضای مجازی و اینستاگرام اقدام کرده‌ام و امیدوارم بتوانم از این طریق کسب و کارم رونق گیرد و درآمدی مناسب به دست آورم.

گزارش از محترم امامی

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تا کنون قلم زنی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به سالروز فتح اندلس، اظهار کرد: مسلمانان ۸ قرن در اندلس حکومت کردند ولی برخی عوامل سبب شکست مسلمانان آندلس شد.

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت و پیشرفت هر جامعه با اتحاد و همدلی است، افزود: نخستین عامل پیروزی مسلمانان در اندلس اتحاد و همدلی بود و عامل دوم اخلاق، دین و ایمان بود؛ اندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام منیت، خودبرتربینی و اختلاف و ابتذال فرهنگی و فساد را در آن ترویج کرده و سبب نابودی آن شدند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با بیان اینکه فساد و فرهنگ غربی در جامعه اندلس ترویج شد، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای فساد و اختلاف باشد آن جامعه به سمت انحطاط و نابودی کشانده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: نباید دچار روزمرگی شده و برنامه‌ای نداشت، بلکه باید حواس خود را جمع کرد و هوشیار بود و این را در نظر داشت که دشمن هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد و همواره به دنبال دستیابی به اهدافش است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان این را بدانند که ایران، اندلس نیست و ویژگی‌های متفاوت از اندلس دارد، گفت: حکومت ایران اسلامی مبتنی بر مردم بوده و مردم پا به کار با رهبری صالح همواره توطئه‌های دشمنان را نابود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باورهای دینی و اعتقادات راسخ درونی مردم ایران اسلامی، سبب حفظ این جامعه و حکومت اسلامی می‌شود و روزبه‌روز این باورها را تقویت می‌کنیم تا به بلای اندلس دچار نشویم.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه علم از مؤلفه‌های قدرت است، اظهار کرد: «العلم سلطان» محور درس‌های تاریخ اندلس است و اگر بخواهیم به قدرت دست یابیم و دشمنان را مأیوس کنیم باید قله‌های علم و دانش را فتح کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان، افزود: شهید مطهری یک اسلام‌شناس کامل و الگوی جهاد تبیین بود.

وی افزود: باید مانند شهید مطهری، جهاد تبیین راه انداخت و حق و حقیقت را گفت و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد؛ اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در پایان روز کار و کارگر را به‌تمامی کارگران و روز فرهنگ پهلوانی را نیز به ورزشکاران و باستانی‌کاران تبریک گفت.

کد خبر 748101

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است