Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی سازمان جهاددانشگاهی استان از انعقاد قرارداد تهیه طرح جامع مدیریت پسماند بهاباد خبر داد و تاکید کرد: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار است.

«مائده دهقانی تفتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار را مدیریت پسماند خواند و تصریح کرد: با توجه به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اهمیت حفظ محیط زیست و همچنین بر اساس ابلاغ قانون مدیریت پسماند مصوب بیستم اردیبهشت‌ماه 1383،  مشخص کردن افق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز اجرای طرح‌های مرتبط با پسماند در هر استان در قالب تهیه طرح جامع مدیریت پسماند بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته پیش از اجرای طرح‌های مرتبط با پسماند در هر شهری، لازم است که ابتدا براساس ساختارهای مرتبط با توسعه پایدار و از جمله در بخش‌های فنی، مهندسی و محیط زیست، با دو دیدگاه برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت، مطالعات برای نیل به اهداف استراتژیک مدیریت پسماند تهیه شود.

به گفته‌ی مسئول این مرکز، طرح جامع مدیریت پسماند به دلیل این که همه مولفه‌های اصلی مدیریت پسماند را در ساختار آن منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد، بالادست‌ترین سندی است که در زمینه مدیریت پسماند هر منطقه تهیه می‌شود و در واقع الگویی برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری اصولی و مناسب در زمینه مدیریت پسماندهاست.

وی ضمن اشاره به سوابق فعالیت‌های پژوهشی مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی‌های محیطی سازمان جهاددانشگاهی یزد از سال 1386 تاکنون در حوزه مدیریت پسماند، اعلام کرد: در همین راستا اخیراً قرارداد طرح جامع مدیریت پسماند شهر بهاباد با اهداف شناسایی وضعیت موجود مدیریت پسماند، ‌ارائه گزینه مناسب مدیریت پسماند و تهیه برنامه‌های اجرایی جهت مدیریت پسماند با شهرداری بهاباد منعقد شده است.

دهقانی تفتی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج این طرح می‌تواند اساس و مبنای تصمیم‌گیری برای مدیران و برنامه‌ریزان شهر باشد و بر پایه این اطلاعات، تصمیمات کاربردی برای ارائه هرچه بهتر خدمات اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیریت پسماند جهاددانشگاهي يزد بهاباد یزد طرح جامع مدیریت پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان