Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:52:29 GMT

بوستان زندگی بزرگتر از پارک شهر است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۲۳۸

بوستان زندگی بزرگتر از پارک شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح بوستان زندگی با اشاره به محدوده قرارگیری بوستان زندگی در محله هرندی که یکی از تاریخی‌ترین محلات تهران، در میان دو دروازه تاریخی غار و حضرت عبدالعظیم است، گفت: یکی از سیاست‌های این دوره مدیریت شهری افزایش سرانه فضای سبز داخل محدوده شهری است چراکه این فضاها در افزایش کیفیت زندگی شهری موثرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقدامات داخلی محدوده شهری به جهت افزایش کیفیت هوا و زندگی مردم بیش از ایجاد کمربند محدوده شهری می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که در کلان شهرها با عارضه کاهش کیفیت هوا و کاهش استانداردهای زندگی مردم مواجهیم و با توجه به شرایط زندگی در خانه های کوچک، نیازمند فضاهایی برای اوقات فراغت هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه از تلفیق سه پارک محلی، بوستان بزرگ زندگی شکل گرفته است گفت: با تملک زمین‌های مابین این سه پارک، یک پارک بزرگ به مساحت ۲۴ هکتار احداث شد که بزرگترین پارک شهر به دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در فضایی کرونایی فعالیت‌هایی کمتر شده اما آلودگی هوا کاهش نیافته و از ابتدای سال جاری تا انتهای بیست و چهارم مهر ماه تنها ۱۵ روز هوای پاک در تهران ثبت شده است.

حناچی با اشاره به اینکه در روزهای جمعه که فعالیت‌های عمومی و اقتصادی در پایتخت کاهش می‌یابد در حوالی غروب میزان ذرات معلق به شدت افزایش می یابد، اظهار داشت: حرکت خودروهای سنگین و منابع آلوده کننده خارج از شهر در افزایش این آلاینده ها موثرند.

وی ادامه داد: آبان و آذر و دی ماه افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق به شکل حادتری خود را نشان می‌دهد.

حناچی با اشاره به اینکه در حال حاضر در داخل محدوده قانونی شهر تهران تعداد زیادی پارک افتتاح شده از افتتاح پارک وثوق الدوله در محدوده منطقه ۱۴ خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح این ها پارک ها کافی نیست و زمانی می توانیم در توسعه فضاهای سبز شهری موفق باشیم که مردم پای کار بیایند و هیچ دستگاهی در انجام ماه برنامه های خود بدون همراهی مردم موفق خواهد بود.

کد خبر 5051490 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: پیروز حناچی سرانه فضای سبز شهرداری تهران محله هرندی شورای شهر تهران ویروس کرونا هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها قوه قضاییه شبکه شاد آلودگی هوا آتش سوزی متروی تهران کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: طی روزهای اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پور سینا بوده و آنجا حصارهایی نصب شده است. این موضوع در فضای مجازی و حقیقی با واکنش‌های مختلفی به دلیل احتمال قطع درختان این بوستان قدیمی مواجه شد که البته شهرداری تهران تا این لحظه موضع و اطلاع رسانی درباره این ماجرا نداشته است.

خبرنگار مهر درباره این مساله به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفت. برخی از مدیران مربوطه تمایلی به انجام مصاحبه در این زمینه نداشته یا اظهار بی اطلاعی کردند.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ هم در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم به مهر گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست.

علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و مردم

برخی مسؤولین شهرداری تهران که نامی از آنها منتشر نشده به برخی از رسانه‌ها گفته‌اند علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و بنا به درخواست مردم بعد از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های متنوع ماه‌های قبل صورت گرفته و برای پروژه ایجاد فضای عمومی و آبنما برای زیباسازی بوستان لاله است و قرار نیست حتی یک درخت هم در آنجا قطع شود. همچنان که برای کل پارک لاله پروژه بزرگ روشنایی برای بهره برداری بیشتر مردم در نظر گرفته شده است تا این پارک با ظرفیت بالاتری در خدمت مردم باشد.

اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود

امروز هم ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران در صحن شورای شهر مطرح شد و مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله اظهارداشت: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد. پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده با وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

کد خبر 6097237 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟