Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مستند «طبیبان مهاجر» از امروز دوشنبه ۲۸ مهر روی آنتن شبکه یک سیما می رود. این مستند با محوریت خدمات پزشکان در دوره دفاع مقدس تهیه شده و در آن از تصاویری ناب که تاکنون در هیچ یک از برنامه های مرتبط با دفاع مقدس دیده نشده، استفاده شده است.

در مستند «طبیبان مهاجر» سید عباس فروتن که در دوره دفاع مقدس به عنوان یکی از پزشکان مسئول در خطوط مقدم فعالیت می کرده به عنوان راوی از فعالیت پزشکان در دوران دفاع مقدس و رزمندگانی می گوید که به دلیل اقدامات خاص و پیچیده پزشکی در بیمارستان های صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه، زنده مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت اول مستند «طبیبان مهاجر» که امروز پخش خواهد شد، با نام «جراحی زیر آتش» به بررسی آغاز جنگ و اعزام پزشکان به جبهه و ساخت بیمارستان های صحرایی و عمل جراحی در این بیمارستان ها می پردازد. در این برهه، رزمندگان بسیاری با وجود جراحت های سخت حتی در آمبولانس تحت عمل جراحی قرار می گرفتند و زنده می ماندند. در سایر قسمت های مستند «طبیبان مهاجر» روایت یکی از رزمندگان حاضر در جبهه های جنگ را از اعزام به جبهه و مجروح شدن در خطوط مقدم خواهیم دید. در این مستند علاوه بر تصاویر عمل جراحی رزمندگان، با پزشکانی مانند کلانتر معتمد و ایرج فاضل که این رزمندگان را مورد عمل جراحی قرارداده اند، مصاحبه شده است.

مستند «طبیبان مهاجر» در ۱۳ قسمت تولید خواهد شد که در این هفته ۵ قسمت آن از شبکه یک روی آنتن می رود. این مستند دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر ساعت ۱۷ و روزهای پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان ساعت ۱۸ پخش می شود.

عوامل تولید این برنامه عبارتند از تهیه کننده هومن نیری، تدوین و گرافیک زهره پارسا، تصویربردار علی روزبهانی، مدیر تولید مهران علیزاده.

مستند «طبیبان مهاجر» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.

کد خبر 5051476 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه یک سیما برنامه تلویزیونی پزشکان دفاع مقدس جنگ تحمیلی فیلم مستند فیلم کوتاه فیلم سینمایی تئاتر ایران اربعین 99 محمدرضا شجریان حضور هنر ایران در جهان ویروس کرونا برنامه تلویزیونی اکبر عالمی برنامه رادیویی شبکه پنج سیما فیلم مستند موسیقی ایرانی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان عمل جراحی دفاع مقدس شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ